Status
Tråden går ej att kommentera.
mycke_nu skrev:
Stoppad så gott det är möjligt duger inte. Stoppad duger.
Fast om det inte är tekniskt möjligt att stoppa den helt då? Vad ska admin göra då...? Som jag skrev tidigare genereras säkerligen de olika annonserna automatiskt och varje enskild annons kontrolleras inte av admin.
 
Det är verkligen inte mitt problem.

Vi lever i en Marknadsekonomi där miljoner aktörer på Internet pockar på vår uppmärksamhet. Jag väljer att lägga min tid på de aktörer som tillfredställer mina behov och som delar mina värderingar.

Jag kan välja att skriva 12 000 inlägg på BH, CNET eller Al Jazeera. Just nu ser jag ingen större anledning att fortsätta på BH.
 
På allvar?! Du överväger alltså att sluta skriva här efter snart sju år och över 12 000 inlägg på grund av att admin inte lyckats filtrera ut en annons du inte gillar? WOW!!! :x
 
  • Gilla
Krille4
  • Laddar…
Inte EN annons, givetvis. Jag skriver ju fortfarande. :)

Om det fortsätter är det en annan sak..

Admin kan välja mellan att publicera slumpmässiga ocensurerade annonser och att ha mej och andra likasinnade som aktiva medlemmar.
 
Redigerat:
Lugn jag har bara inte hunnit än. Den annonsen och andra datingsajtannonser, oavsett vad man tycker om dem, är inte enligt vår annonspolicy.
 
  • Gilla
Paxman
  • Laddar…
Men, vad ska vi diskutera då?? Typ hur man bygger hus eller?
 
  • Gilla
mycke_nu och 1 till
  • Laddar…
Apollonia skrev:
För er som på riktigt inte förstår varför detta är opassande kan spendera lite tid på denna sida [länk]
"Lustigt" att det är vanligare att en reklam fälls för att den är könsdiskriminerande än att den är vilseledande.

Själv har jag svårt att se det könsdiskriminerande i nästan alla fällda annonser. Sexistiskt kanske, men det är väl inte olagligt? Inte könsdiskriminerande.

"Diskriminering är, i sin bredaste definition, när en person eller grupp av personer gör åtskillnad mellan olika människor, inte på grund av meriter eller kvaliteter utan på grund av mer grundläggande egenskaper till exempel delar av den diskriminerades identitet. I begreppet är underförstått att åtskillnaden innebär något negativt för den diskriminerade."
 
  • Gilla
Tony Rosendahl
  • Laddar…
Real7 skrev:
Jag blir ledsen när jag läser sagor för min dotter och måste byta ut han mot hon eller barnet i böckerna då alla bara handlar om pojkar
Men jeeez, köp andra böcker då. Det är ju inte så att det saknas böcker om flickor. Vill du ha tips så ska du få en hel lista.
 
Redigerat:
  • Gilla
mangea och 4 till
  • Laddar…
Den där negressen med klyftan var väl inte så farlig. Såna här annonser får jag:
byggahus.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Detta är på min jobbdator, så där har absolut inget otillbörligt surfande förekommit.

Jag bryr mig inte om annonserna, det tråkiga är bara att Byggahus inte är SFW. Nu kan jag bara läsa där på min fritid.
 
Apollonia skrev:
Jämför med t.ex. match.com som har helt vanliga människor på sin reklam, oftast par som ser glada och förälskade ut. Är inte det en bättre reklam om man vänder sig till både män och kvinnor som letar långsiktiga och seriösa relationer?
Men Elitsinglar vänder sig ju inte till "män och kvinnor som letar långsiktiga och seriösa relationer". De vänder sig till "elitsinglar".
 
...och då är ändå aliexpress ett riktigt bra ställe att shoppa kanonbilligt! Vad man än behöver, inte bara smink, damblusar, BH:ar (?) och ja vad nu den fösta bilden ska sälja...
 
andersmc skrev:
....
Detta är på min jobbdator, så där har absolut inget otillbörligt surfande förekommit.
Av det kan man ju dra en viss slutsats.... :D :D
 
Vill bara meddela att dejtingsajten nu är blockerad. Vill samtidigt informera er om att det inte alltid är så lätt för mig att se hur slutresultatet ser ut. Den lättklädda stående kvinnan är naturligtvis mycket mer påklädd för mig i systemet. Så här presenteras hon där. De är lurigare än man tror.

blockerad-natverksannonsor.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tack för att ni säger till när något inte är bra.
 
Redigerat:
  • Gilla
mycke_nu
  • Laddar…
andersmc skrev:
Jag bryr mig inte om annonserna, det tråkiga är bara att Byggahus inte är SFW. Nu kan jag bara läsa där på min fritid.
I allra värsta fall får du väl jobba när du är på jobbet. :wow:
 
  • Gilla
cust3000
  • Laddar…
Satan, jag läste fel först, tyckte det stod
möt afrikanska sniglar :surprised:

Och jag gillar ju djur och blev nyfiken och klickade.
Nu får jag mer SMS från kärlekskranka donnor än Juholt nånsin kunde drömma om :rolleyes:
 
  • Gilla
nino och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.