Har hittat ett fordon på Klaravik jag funderar på att lägga ett bud på. Har haft svårt att hitta ett liknande på andra ställen så trots en lite dålig magkänsla funderar jag på att gå vidare.
Vill bara dubbelkolla om jag förstått rätt.
Om jag t.ex. lägger ett bud (vinnande) på 100000:- så tillkommer.
+moms 25%
= 125000:-
+ inropsavgift (vet inte om det är fast eller %) men om jag gissar på +5% 125000 x 1,05
= 131250:-
Vill bara dubbelkolla om jag förstått rätt.
Om jag t.ex. lägger ett bud (vinnande) på 100000:- så tillkommer.
+moms 25%
= 125000:-
+ inropsavgift (vet inte om det är fast eller %) men om jag gissar på +5% 125000 x 1,05
= 131250:-
Besserwisher
· The Great North
· 1 047 inlägg
Psauction.se har 12-18% på vinnande bud i serviceavgift. Plus moms.
Besserwisher
· The Great North
· 1 047 inlägg
Besserwisher
· The Great North
· 1 047 inlägg
Brukar jämföra med vad butikspriserna är ganska ofta och då hoppar jag av när jag får garantier och sånt för ibland bara ett par hundralappar mer
Besserwisher
· The Great North
· 1 047 inlägg
Det klart märkligaste jag sett var när en spolslang till en Kärcher kostade 1000kr på Clas Ohlson med alla garantier och öppet köp och den gick för ca 1300 på psauction.se. fick mig att börja undra hur många botar eller fejkbud som läggs.
Trodde dom hade ett system med bindande bud. Men det kanske bara gäller kunder…Manganbangan skrev:
Här kan du läsa:S Snömodd skrev:
https://www.skatteverket.se/foretag...ormedmera.4.58d555751259e4d6616800010756.html
Kolla upp vem som är säljare också. Om du har reklamationsrätt etc.
Vi har för övrigt köpt bil på auktion (annan sajt) och sparade ganska många tiotusenlappar, så det är helt klart möjligt att göra bra affärer. Allt beror ju på vem du budar mot.
Vi har för övrigt köpt bil på auktion (annan sajt) och sparade ganska många tiotusenlappar, så det är helt klart möjligt att göra bra affärer. Allt beror ju på vem du budar mot.
Det kan nog förekomma, men det finns nog många som tror det är en tävling och vill vinna till varje pris.Manganbangan skrev:
Kanske inte läser så noga heller och missar dom små detaljerna att moms och inropsavgift tillkommer. Och sen frakt på det...
Var på Maskinbörsen i Ätran för många år sedan, och det var samma där, väldigt mycket gammal skit som gick till nypris och mer...
Men dom som köper är säkert nöjda, för dom har ju VUNNIT!!!