Dieselbilar är faktiskt det jag hatar mest efter 2-takts moppematbud.

Såg denna i fredags när jag luncha på tranan. Dels är hela karlsbergsvägen borta vid tranan en matbudsparkering så jag hittade knappt en plats för min cykel och dels detta. Hur fräscht är det lämna den där över natten så att råttor kan övernatta i den. Vad säger livsmedelsverket?

Grön matleveransväska på marken, tom, vid en cykel och träd på stadsgatan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
sunqan och 1 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Dieselbilar är faktiskt det jag hatar mest efter 2-takts moppematbud.

Såg denna i fredags när jag luncha på tranan. Dels är hela karlsbergsvägen borta vid tranan en matbudsparkering så jag hittade knappt en plats för min cykel och dels detta. Hur fräscht är det lämna den där över natten så att råttor kan övernatta i den. Vad säger livsmedelsverket?

[bild]
Jag tror det är dags för dig att köpa det där vackra huset i Äppelviken så slippper du undan mycker, ut i luft, rymd och ljus (y);)
Ränteläget har gjort husen märkbart billigare.
 
J Johannes56 skrev:
Har man köpt nyligen i en storstad så kanske man ligger runt 5-7 miljoner i lån. 2 procent amortering på det så är man uppe i 30-40000kr per månad.
Galna summor.

Netto betalar vi för ränta och all elkostnad till villan precis 42000kr om året i två år till med bundna räntor och el = 3500kr månaden
 
J
P Pligg85 skrev:
Galna summor.

Netto betalar vi för ränta och all elkostnad till villan precis 42000kr om året i två år till med bundna räntor och el = 3500kr månaden
Japo, allt är ett lotteri. En del har bundit i rätt tid. Ett samtal till banken bara. En del andra lägger varenda krona på lånen och har studerat och gjort karriär - slitit röven av sig.
Sen finns det människor som vill arbeta men det är inte lönsamt för de får mer i bidrag. (Var på nyheterna för några veckor sedan).
Det är väldigt konstigt allting.
 
S
GlennB GlennB skrev:
Saker kan förändras, Elpriserna kan ha fyrdubblats tex, eller så har man skaffat barn, eller så kanske man var tvungen att panikrenovera taket osv osv.

För att inte tala om separationer, Det mest korkade jag gjort ekonomiskt sett måste vara att bli sambo, först försörja henne i 15 år, betala räntor och amortering på huset, och sen behöva lösa ut henne från huset - i.e köpa det igen, sen tvingas betala hennes uppehälle i 15 år till som lök på laxen..

Det banken går på när du tecknar ett lån är en ögonblicksbild just då, saker förändras.. Med lite tur till det bättre, med otur till det sämre.
Ja fyfan. Att gifta sig är ekonomiskt självmord för den som är ekonomiskt starkare.
50% av giftermål slutar med skilsmässa, varför ens utsätta sig för den risken om man är den med bäst ekonomi. Den med sämst ekonomi har självklart allt att vinna så där finns incitament :)
 
  • Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
Huddingebo Huddingebo skrev:
Jag tror det är dags för dig att köpa det där vackra huset i Äppelviken så slippper du undan mycker, ut i luft, rymd och ljus (y);)
Ränteläget har gjort husen märkbart billigare.
Fyfan mögla bort i ett villakvarter :cry:
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Jag håller med dig men alla i tråden tänker inte lika….
Det kanske är så att folk RÄKNAR och kommer fram till att det inte är ekonomiskt lönsamt att köra elbil ?

Så är fallet för mej och väldigt många andra.
 
  • Gilla
Blodsoppen och 3 till
  • Laddar…
Minnie Mesola
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Fyfan mögla bort i ett villakvarter :cry:
Nä. Villalivet är inget för en smygrödgardist boendes i kollektivhus mitt i arbetarkvarteren, nära till socialsnöret och bastardernas träning hos Ungpionjärerna. Vad säger de andra i ditt kökskommando, när de skall koka rödbetssoppa och du smyger i några imperialistiska blötdjur?

Ursäkta den lilla avvikelsen från ämnet:giggle:.

Minnie
 
  • Gilla
  • Haha
Lovsångsledaren och 4 till
  • Laddar…
S SueCia skrev:
Ja fyfan. Att gifta sig är ekonomiskt självmord för den som är ekonomiskt starkare.
50% av giftermål slutar med skilsmässa, varför ens utsätta sig för den risken om man är den med bäst ekonomi. Den med sämst ekonomi har självklart allt att vinna så där finns incitament :)
Äktenskap har blivit urvattnade allt eftersom det blivit lättare att skilja sig. Både rent praktiskt i och med att det finns ett välfärdsnät att landa i, och även socialt när stigmat mot skilsmässa har urholkats i princip helt och hållet. Tyvärr.

Ska man gifta sig bör båda vara med på att det är oåterkalleligt, inte nåt man gör bara för att man känner för det.

Innan vi gifte oss kom vi överens om att skilsmässa är uteslutet, oavsett vad som händer. Vi får inte ens prata om det med varandra, själva ordet är bannlyst från vårt hem.
 
  • Gilla
MultiMan och 1 till
  • Laddar…
Minnie Mesola
Kilrain Kilrain skrev:
Innan vi gifte oss kom vi överens om att skilsmässa är uteslutet, oavsett vad som händer. Vi får inte ens prata om det med varandra, själva ordet är bannlyst från vårt hem.
Oj. Det låter inte som en bra grogrund att utesluta vissa samtalsämnen, framförallt om man vill lösa en konflikt. Som att lägga ett pussel där några delar saknas.

Minnie
 
  • Gilla
Blodsoppen och 1 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Dieselbilar är faktiskt det jag hatar mest efter 2-takts moppematbud.

Såg denna i fredags när jag luncha på tranan. Dels är hela karlsbergsvägen borta vid tranan en matbudsparkering så jag hittade knappt en plats för min cykel och dels detta. Hur fräscht är det lämna den där över natten så att råttor kan övernatta i den. Vad säger livsmedelsverket?

[bild]
Dom gör som skattverket tittar åt andra hållet :) sen varför sitter folk och beställer hem pissljumen mat när man bor mitt i stan?

Att kunna gå ut genom porten och ha 100 resturanger inom 10 minuters promenadavståd är typ det enda jag saknar från att bo i stan.
 
  • Gilla
Minnie Mesola
  • Laddar…
S
Kilrain Kilrain skrev:
Äktenskap har blivit urvattnade allt eftersom det blivit lättare att skilja sig. Både rent praktiskt i och med att det finns ett välfärdsnät att landa i, och även socialt när stigmat mot skilsmässa har urholkats i princip helt och hållet. Tyvärr.

Ska man gifta sig bör båda vara med på att det är oåterkalleligt, inte nåt man gör bara för att man känner för det.

Innan vi gifte oss kom vi överens om att skilsmässa är uteslutet, oavsett vad som händer. Vi får inte ens prata om det med varandra, själva ordet är bannlyst från vårt hem.
Jag håller med om att det är urvattnat och därför ser jag ingen som helst mening att gifta sig längre.

Däremot låter erat upplägg jävligt märkligt, om någon vill skilja sig måste den ju få säga det, vad händer om den gör det? :)
 
  • Gilla
Blodsoppen
  • Laddar…
S SueCia skrev:
Jag håller med om att det är urvattnat och därför ser jag ingen som helst mening att gifta sig längre.

Däremot låter erat upplägg jävligt märkligt, om någon vill skilja sig måste den ju få säga det, vad händer om den gör det? :)
Hela poängen är att aldrig få reda på det. ;)

Kontrakt är till för att hållas.
 
Kilrain Kilrain skrev:
Hela poängen är att aldrig få reda på det. ;)

Kontrakt är till för att hållas.
Låter hemskt romantiskt , varför gifter man sig?
 
  • Haha
Minnie Mesola
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Låter hemskt romantiskt , varför gifter man sig?
Permission från jobbet och delvis förenklad juridik.

Vi hade en två minuter lång vigsel i husbygget med golvvärmefördelaren som altare och frugans chef som vigselförrättare på en måndag. Iklädda arbetskläder och direkt efteråt drog vi klart avloppet och kopplade strömmen. Tog en pizza på vägen hem.

Skulle jag behöva göra samma sak igen skulle jag inte ändra på något. Eller möjligtvis ta en kebabrulle istället som bröllopsmiddag.
 
  • Gilla
robhol och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.