Hej.

Har ett enklare fritidshus där pumpautomat har gett upp. Det är packning som gått och efter rådfråga med mer kunniga så är det inte värt att laga den prismässigt.


20160519_095306.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det är denna pump som vi har haft och fungerat bra.

Mina fråga är om nedanstående pump med följande specifikationer skulle klara jobbet.

IMG_3332.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Är nämligen lite osäker på vad jag exakt ska kolla efter. Ska inte gå in får djupgående på hur brunnen ligger gentemot fritidshuset för jag är något osäker.
Men det ska inte vara någon jättedjup brunn och det lutar något uppåt mot fritidshuset men ingen större lutning. Sedan är väl avståndet ca 70 meter kanske.

Tacksam för hjälp.
 
Ska du byta hela pumpautomaten bara för att den packning har gått sönder? Låter ju helt sjukt.. Satsa på att köpa kvalitetsprodukter istället så kan du byta reservdelar när något gått sönder. Det finns bra grejer som inte kostar skjortan, exempelvis: http://www.scandiapumps.com/product/pedrollo-pumpautomat/#prod

Men bortsett från det så kommer säkert din andra pump att klara jobbet.
 
Det ser ju inte ut att vara några jätteskillnader. Flödet är detsamma, effekten något högre på den gamla vilket get 50 meter tryckhöjd istället för 45 på den nya. Ev. bättre sughöjd på den nyare pumpen. Samma IP-klassning. Det är väl bara att köra och se tycker jag.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.