Jag har denna spik/klammerpistol från Jula

https://www.jula.se/catalog/verktyg.../haft-spikpistoler/klammer-spikpistol-071018/

Klammerpistol av märket Meec Tools modell FS9040 med magasin öppet, redo för påfyllning av spik eller klammer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Har enbart kört dyckert än så länge och den har funkat helt ok. Fick för mig idag att testa att köra med klammer... men fattade nada när jag skulle in med klammern i magasinet. Instruktionsboken gav mig inget så är det någon här som vet vad jag måste göra? Ser ut som det ska bort en del grejer för att få plats eller har jag missförstått?!

/Martin

Klammern ska väl ligga med ett ben på var sida om den fasta delen i magasinet?!

• Gilla
mlkjhr
  • Laddar…
Ja, jag har också för mig att det är relativt lätt. Man ska inte behöva ändra något i magasinet.

Däremot byter man väl slagstift mellan dyckert och klammer (till ett bredare som normalt följer med maskinen). Eller har jag hittat på det i efterhand? Länge sen jag klamrade med dyckertpickan.

Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Ja, jag har också för mig att det är relativt lätt. Man ska inte behöva ändra något i magasinet.

Däremot byter man väl slagstift mellan dyckert och klammer (till ett bredare som normalt följer med maskinen). Eller har jag hittat på det i efterhand? Länge sen jag klamrade med dyckertpickan.
Tror det är samma slagstift, därav de breda märkena även vid tunna dyckertar.
Iaf på min äldre Julapistol. :)

• Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Klammern ska väl ligga med ett ben på var sida om den fasta delen i magasinet?!
Precis, klammern ska grensla själva skenan. Slagstiftet behöver inte bytas på den modellen.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Jag får ta på mig dumstruten i detta fall då jag köpt för breda klammer...
Eller för liten pistol beroende på hur man ser på det

Tack för er hjälp!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.