27 840 läst · 20 svar
28k läst
20 svar
Klädseltvätt Kärcher se4002 eller vanlig grovdammsugare?
Sida 1 av 2
Medlem
· Västra götaland
· 335 inlägg
Hej
Undrar om någon äger denna ganska enkla maskin och kan rekommendera eller avråda från köp.
Den ligger ju på 2200kr idag, är den värd det eller är det bättre och köpa en våtdammsugare och spraya på vatten/ kem med högtrycksspruta?
Tänkt och anv den till bliklädsel och div mindre mattor inomhus.
En grovdammsugare för de pengarna har ju rätt mkt finesser helt klart denna ser helt klart enklare ut.
Jimmy
Undrar om någon äger denna ganska enkla maskin och kan rekommendera eller avråda från köp.
Den ligger ju på 2200kr idag, är den värd det eller är det bättre och köpa en våtdammsugare och spraya på vatten/ kem med högtrycksspruta?
Tänkt och anv den till bliklädsel och div mindre mattor inomhus.
En grovdammsugare för de pengarna har ju rätt mkt finesser helt klart denna ser helt klart enklare ut.
Jimmy
Medlem
· Västra götaland
· 335 inlägg
Ja rg2000 har jag kikat på med antar att den är likvärdig med se4002!?
Frågan är ju om det är madkinen i sig som tar bort fläcken eller om det går lika bra med en grov/våt dammsugare och suga upp smutsvattnet med??
Frågan är ju om det är madkinen i sig som tar bort fläcken eller om det går lika bra med en grov/våt dammsugare och suga upp smutsvattnet med??
jimmyboy_666 skrev:
Utan att veta säkert, så är väl finessen att spruta på och suga upp vattnet samtidigt...dvs att typ "gurgla" vattnet på tyget istället för att vattnet sugs upp/in i tyget ..därav de speciella munstyckerna....annars hade ju en vanlig våtsugare funkat kan man ju tycka......
Medlem
· Västra götaland
· 335 inlägg
Ja jag vet inte, var nog det som var frågan eg om det är någon skillnad och spruta på och suga upp med en våtdammsugare ögonblickligen. Eller om det här blir så mkt effektivare att det motverar och köpa den.
Haft min SE4002 1,5 år och kört igenom många bilinredningar.
Att spraya på vatten med separat blomspruta fungerar säkert om man ska punktbehandla men ska man köra hela säten så är den inbyggda duschen guld värd.
Sprayar dock kem med separat flaska och sköljer endast med Kärchern.
Köpte min från Tyskland för 1700:- ink frakt till dörren.
Att spraya på vatten med separat blomspruta fungerar säkert om man ska punktbehandla men ska man köra hela säten så är den inbyggda duschen guld värd.
Sprayar dock kem med separat flaska och sköljer endast med Kärchern.
Köpte min från Tyskland för 1700:- ink frakt till dörren.
Medlem
· Västra götaland
· 335 inlägg
Oki så du som har en tycker att den är värd sitt pris? Har du anv den som vanlig grovdammsugare med?
Duger den till det?
Duger den till det?
Medlem
· Västra götaland
· 335 inlägg
Oki är som sagt en bra funktion då man just vill få rent bilklädslar ofta speciellt när man har barn.
Den ser ju dock ut som en billigare variant av grovdammsugare jämfört med de runt 2000kr.
Den ser ju dock ut som en billigare variant av grovdammsugare jämfört med de runt 2000kr.
Medlem
· Västra götaland
· 335 inlägg
Ja autostart är ju en bra funktion, de få ggr man behöver det.
Såg att just det munstycket för klädseluppsugning faktiskt finns och köpa men svårt och se om det är något speciellt med det..http://www.verkter.se/Hogtryckstvat...munstycken/Mobelmunstycke-Karcher-SE4001.html
Såg att just det munstycket för klädseluppsugning faktiskt finns och köpa men svårt och se om det är något speciellt med det..http://www.verkter.se/Hogtryckstvat...munstycken/Mobelmunstycke-Karcher-SE4001.html
Ser ut att vara identiskt. Jag har många bilder på bilsäten som jag har gjort med den om du är intresserad av att se vad den kan prestera.
Om du köper en kommer du bli förvånad över vad du hittar i dina säten
Brukar ladda den med ca 40 gradigt vatten och det har den inte mått dåligt av.
Om du köper en kommer du bli förvånad över vad du hittar i dina säten
Brukar ladda den med ca 40 gradigt vatten och det har den inte mått dåligt av.
Medlem
· Västra götaland
· 335 inlägg
Ja väldigt intresserad av några bilder.
Du kör rent vatten i maskinen och lägger på kem med tryckspruta eller?
Du kör rent vatten i maskinen och lägger på kem med tryckspruta eller?
Produkter som diskuteras: "tryckspruta"
Tryckspruta Standard 7 liter Hozelock
Handtag som inte droppar
355 kr inkl moms
Läs mer