7 963 läst · 6 svar
8k läst
6 svar
Klä in synliga takstolar??
Ngn som gjort detta, tänker mer på vad det finns för olika material att använda, typ dekoration. Har ett äldre hus som jag gjort om till ryggåstak å plockat fram takstolarna å funderar nu på vad jag kan klä dom med. Finns det ngt företag som har olika varianter, tipsa mig gärna.
MVH
MVH
Vi klöv några rejäla stockar i fyra D-formade bitar med en fyrkantig kärna i mitten. Kärnan plockade vi bort, liksom den "översta" av de halvmåneformade bitarna och klädde sedan in bjälken i de återstående tre halvmånarna. Resultatet ser ut som en "riktig" stock, riktigt rustikt och stabilt och passar bra till just det rummet. Om det passar hos dig är naturligtvi en annan femma.
Tycker du skall överväga att klä in det med rosa plysch - tror det skulle matcha din personlighet..Trust skrev:
Jag förstår inte varför du ska klä in frilagda takstolar. Varför inte slipa befintliga takstolar och sedan antingen lacka dom naturella eller betsa med valfri kulör.
Herlins oljebets har ett antal kulörer - Kan rekommenderas. Därefter lägger man ett lager oljevax för att få en hårdare / mer lättskött yta.
Det blir skitsnyggt och får en lite gammaldags stuk över det hela. Du kan aldrig få samma rustika utseende om du klär med nya plank.
Hälsningar
Roland
Herlins oljebets har ett antal kulörer - Kan rekommenderas. Därefter lägger man ett lager oljevax för att få en hårdare / mer lättskött yta.
Det blir skitsnyggt och får en lite gammaldags stuk över det hela. Du kan aldrig få samma rustika utseende om du klär med nya plank.
Hälsningar
Roland