3 969 läst · 3 svar
4k läst
3 svar
KickBack stop på bosch vinkelslipar, hur fungerar det?
Jag köpte mig en vinkelslip som skulle ha KickBack stop och nu undrar jag, för vad löser skyddet ut egentligen? Körde lite metall här om dagen och det nöp friskt för mig ett par gånger utan att maskinen stannade.
Har jag missuppfattat något? Är det någon som har liknande erfarenheter?
Har jag missuppfattat något? Är det någon som har liknande erfarenheter?
"Dessutom har de nya Bosch-vinkelsliparna flera olika slags skydd. En världsnyhet på stora vinkelslipar är KickBack Stop-kastskyddet. KickBack Stop skyddar användaren bättre mot farliga kast: maskinen känner av om skivan nyper och slår av motorn på bråkdelar av en sekund – som ABS-bromsarna på en bil."
Citerat från Bosch men det hjälper väl inte i din fråga kanske
Citerat från Bosch men det hjälper väl inte i din fråga kanske
Det var just det som motiverade mig att köpa en sådan maskin. Jag är tacksam för länken, men jag måste säga att jag inte tycker att deras test är speciellt förtroendeingivande. När utsätts en sådan maskin för den situationen i verklighten? Om det nu funkar så bra, varför vågar dom inte sätta en riktig testpilot på att faktiskt köra så att skivan nyper fast?
För mig nöp det nöp såpass att kapskivan gick sönder, maskinen stannade inte. Får väl ta och lämna in den för kontroll.
För mig nöp det nöp såpass att kapskivan gick sönder, maskinen stannade inte. Får väl ta och lämna in den för kontroll.