Jag har fått skatteåterbäring och pengarna bränner i fickan. Siktet är inställt på en Festool Domino.

Nu är det så att hustrun har förstått så mycket om maskiner att hon hävdar att jag redan har en kexmaskin. Det är tyvärr rätt lönlöst att forsätta att argumentera att jag hellre vill ha en Domino. Att Dominon egentligen inte är en kexmaskin har jag försökt med.

Den kexmaskin jag har är en Dewalt DW682K i nyskick, med ca 1800 kex i storlekarna 10 och 20 och en specialtillverkad plywoodlåda som rymmer maskin, tillbehör och en massa kex. Lådan var mitt första kexningsprojekt för att lära mig maskinen. Originallådan finns kvar, men den är värdelös. För liten.

Vad tror ni att jag kan begära för den på blocket? Jag hittar inga andra kexmaskiner att jämföra med. Vore tacksam för för lite input.

Jag skulle vara jätterädd om den kexmaskinen.

Aldrig funderat på att byta ut hustrun i stället ??

Det var en bra idé!
Jag får lägga ut den på Tradera och se vad jag får för den. Jag har dessvärre inte satt mig in i det fungerar med Tradera. Det verkar invecklat.
Frun behåller jag.

Nyfiken, vad gör en Domino så mycket bättre än en kexmaskin.
Jag har varkendera, kan ju vara bra att veta om det dyker upp nåt.

mattiasp skrev:
Inredningssnickerilegenden Gary Katz vet svaret på frågan:

Gary Katz Online: Festool Domino
Oj, han verkar nästan köpt... ;)

Det intressanta är att alla recensioner man ser på nätet är lika entusiastiska över maskinen.

Vill haaaa.....

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.