2 732 läst · 9 svar
3k läst
9 svar
Kex stl 20 1000-pack?
Som alla kexare känner till, så går det ju åt en del kex när man sätter igång. Jag vet att jag sett kex säljas på någon svensk sida, men kan inte googla fram mig till vilken. I dagsläget köper jag mina kex på Bauhaus. Ett 50-pack kostar någonstans mellan 50-70 kr. Dessa kex kommer i oförseglade plastpåsar, och är ojämna i tjockleken. Det leder till att jag får kassera 10-15 st per påse.
1000-packen kostar ca 250-300 kr + moms. Var kan jag hitta dem? Vet Hr Geschwint svaret?
1000-packen kostar ca 250-300 kr + moms. Var kan jag hitta dem? Vet Hr Geschwint svaret?
Sannolikt ja!!
Finns att köpa på Theofils för 250 + moms tror jag det var. Köper därifrån själv. Alla kex kommer från Lamello hos Theofils. Man blir skinnad om man köper från vanliga ÅF.
// Edit
Lamellos kex håller hög kvalitet. Har inte kasserat en enda av 1500 kex ännu
Finns att köpa på Theofils för 250 + moms tror jag det var. Köper därifrån själv. Alla kex kommer från Lamello hos Theofils. Man blir skinnad om man köper från vanliga ÅF.
// Edit
Lamellos kex håller hög kvalitet. Har inte kasserat en enda av 1500 kex ännu
Betala med kort, inte kontant. Inga problem...
// Edit
Det finns inga priser utsatta på prylarna men dom har bra priser överlag då dom fungerar som distributörer till många ÅF i Stockholmsområdet... Räkna med att saker kan vara ner mot 50% av vad du får betala hos en ÅF. Det är min erfarenhet. Handlar numera alltid hos dom om det gäller beslag eller specialprylar gällande snickerier (kex, lim, div verktyg m.m).
// Edit
Det finns inga priser utsatta på prylarna men dom har bra priser överlag då dom fungerar som distributörer till många ÅF i Stockholmsområdet... Räkna med att saker kan vara ner mot 50% av vad du får betala hos en ÅF. Det är min erfarenhet. Handlar numera alltid hos dom om det gäller beslag eller specialprylar gällande snickerier (kex, lim, div verktyg m.m).
Pratade just med Theofils. Det var inga problem. De skickar ett 1000-pack stl 20 och ett 1000-pack stl 10 motpostförskott till mig som privatperson. Stl 20 kostade 266+moms. Jag frågade inte efter priset på 10rna, men de var något billigare. Tack för tipset!
/Mattias
/Mattias
Dom har även ett "startkit" som kan vara intressant om man inte behöver 1000 st. Jag har för mig att det var 500 strl 20, 250 strl 10 och 250 strl 0 för runt samma pengar som ett 1000-pack kostar.
Liknande trådar
-
Kostnad för plattsättning av badrum 2024
Badrum -
Hur hittar jag info om gammal 220v el-gräsklippare av märket Klippo?
Trädgårdsmaskiner -
Kommuns ansvar för LTA-pumpars drift- och underhållskostnaderna - Vattentjänstlagen (2007)
Vatten & Avlopp -
fungerar festools domino (äldre modell) till 4x20 kex?
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Vitt fasat kakel (10x20) med tillhörande bröstlist?
Kök