Ett långskott men jag testar. Någon som vet varför bandspelaren inte fungerar? Jag hör att något startar när jag trycker på play men själva bandet börjar inte snurra. Det är en gammal rackare men det är kanske någon som vet hur det fungerar, ?

• Gammal bandspelare med två kassettdäck och högtalare på en köksbänk, med en skärm i bakgrunden som visar bild på två personer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Mest troligt är att någon gummirem torkat och gått av.
Testa att skruva upp den och se om du hitter en trasig rem. Eventuellt kan du ersätta den tillfälligt med en gummisnodd.

• Gilla
Lilak och 1 till
  • Laddar…
K Kriss99 skrev:
Ett långskott men jag testar. Någon som vet varför bandspelaren inte fungerar? Jag hör att något startar när jag trycker på play men själva bandet börjar inte snurra. Det är en gammal rackare men det är kanske någon som vet hur det fungerar, ?
Har du kollat drivremmen? Skruva bort bakstycket och kolla, ser ut som en liten gummisnodd ungefär.

Edit: Haha, tvåa på pucken 😃

• Gilla
Kriss99
  • Laddar…
Tack. Det låter som en trolig orsak! Stort tack 🙏

Luma, märket på din kassettbandspelare, är för övrigt Kooperativa Förbundets varumärke. De köpte in hemelektronik från andra tillverkare i olika delar av världen och satte dit sitt egna märke och sålde i sina butiker, som Konsum, Domus och OBS!.

• Gilla
Kriss99
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.