M maria01 skrev:
är det nån som vett adressen så man kan kolla hur området ser ut
verkar vara björkuddevägen 28 Kalmar
Jag tog en rövare och sökte på det däringa internettet…
Skärmdump från eniro.se som visar adressen Björkuddevägen 28 i Kalmar med en gatuvy.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
AndersS
  • Laddar…
T tanaris skrev:
Ja, så kan de fortsätta med att lagstifta om att man inte får köpa nya kläder förrän de gamla gått sönder!
Lite skillnad på ett hus och lite kläder!
 
nu förstår jag inget ts skriver ju " Nuvarande hus passar dessutom mycket stilmässigt i sin miljö" vilken miljö är det när man ser grannhusen ????
 
M maria01 skrev:
nu förstår jag inget ts skriver ju " Nuvarande hus passar dessutom mycket stilmässigt i sin miljö" vilken miljö är det när man ser grannhusen ????
Havet ?
Satellitbild på en byggplats nära vatten med kran och vägarbete.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
haha ja eller älvsbyhus brevid

hamnen är komunal mark eller?
 
T
V Viskan123 skrev:
Lite skillnad på ett hus och lite kläder!
Ja, sannolikt är det enormt mycket mer kläder som byts ut trots att de är i gott skick än hus.
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Hemapulare är underrepresenterade vid försäkringsärenden. Mao är hemapulare badrum bättre byggda
endast
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Hemapulare är underrepresenterade vid försäkringsärenden. Mao är hemapulare badrum bättre byggda
Vid endast 5% av alla dödsolyckor på vägarna är sprit inblandat,,,,, med andra ord: Kör berusad,,,,, en lika god "sanning" det
 
V vaktis100 skrev:
[media] endast

Vid endast 5% av alla dödsolyckor på vägarna är sprit inblandat,,,,, med andra ord: Kör berusad,,,,, en lika god "sanning" det
Jag pratar inte i absoluta siffror utan relativa
 
  • Gilla
Fartland
  • Laddar…
M maria01 skrev:
haha ja eller älvsbyhus brevid

hamnen är komunal mark eller?
Är det en hamn? Jag vettifan på utseendet om jag hade vågat lägga en båt där. Inga vågbrytare alls.
Det kan väl kvitta om den är kommunal för de får fortfarande havsutsikt :p På andra sidan huset ser det ut som sitt garage i dagsläget.
 
heisiandiishe
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Min tjänstepension gick upp med 500k denna veckan. Bra vecka för fonder helt enkelt. Bara en idiot litar på att man kommer få allmän pension
Ett annat sätt att uttrycka det är att jobb inte lönar sig. Tyvärr ser kapitalismen ut exakt så och den kan vi diskutera länge tror jag! Jobb behövs för de flesta för att få ett startkapital (om man inte som Trump får ett litet lån från pappa på 1 miljon dollar) men sedan bygger uppbyggnad av kapital på att man är åtminstone i viss mån riskbenägen. Att man gärna lånar och köper fastigheter, fonder etc. Få blir rika på ”hederligt arbete” fler blir rika på investeringar utanför jobbet. ”Bra vecka för fonder helt enkelt” well säg det till de sjuksköterskor som knegat i hela sitt liv, tror inte deras fonder gick upp 500 tuss i veckan som gick. Jag är egentligen varken för eller emot uttalanden som de du gör men någonstans kan man ändå vara försiktig med dem. Har en bror som dyrkar pengar och har jobbat stenhårt, är väl god för 100 mille. Kan tycka att han seglar lite bland molnen ibland. Han har gjort goda val och jobbat hårt men är ju inte Sveriges Jesus även om han skapat jobb etc. Såna här diskussioner blir ju filosofiska, vilket samhälle vill vi ha? Många får ju allmän pension och i bästa fall lite till de lyckats lägga undan. Frågan blir då, är de idioter:)!?
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 4 till
  • Laddar…
G Gripe skrev:
Lägre uppvärmningskostnader!!!
De var de det dummaste jag hört. När skulle de gå ihop sig? Även om utgiften skulle bli noll på uppvärmningen går det aldrig ihop sig under de nya husets livslängd. Vi bor i ett 1850 tala hus som andas. De är livskvalitet.
jag tolkade det inlägget med rätt stor skopa ironi men det gjorde visst inte du. Men i sak har du helt rätt.
 
  • Gilla
heimlaga och 1 till
  • Laddar…
heisiandiishe heisiandiishe skrev:
Ett annat sätt att uttrycka det är att jobb inte lönar sig. Tyvärr ser kapitalismen ut exakt så och den kan vi diskutera länge tror jag! Jobb behövs för de flesta för att få ett startkapital (om man inte som Trump får ett litet lån från pappa på 1 miljon dollar) men sedan bygger uppbyggnad av kapital på att man är åtminstone i viss mån riskbenägen. Att man gärna lånar och köper fastigheter, fonder etc. Få blir rika på ”hederligt arbete” fler blir rika på investeringar utanför jobbet. ”Bra vecka för fonder helt enkelt” well säg det till de sjuksköterskor som knegat i hela sitt liv, tror inte deras fonder gick upp 500 tuss i veckan som gick. Jag är egentligen varken för eller emot uttalanden som de du gör men någonstans kan man ändå vara försiktig med dem. Har en bror som dyrkar pengar och har jobbat stenhårt, är väl god för 100 mille. Kan tycka att han seglar lite bland molnen ibland. Han har gjort goda val och jobbat hårt men är ju inte Sveriges Jesus även om han skapat jobb etc. Såna här diskussioner blir ju filosofiska, vilket samhälle vill vi ha? Många får ju allmän pension och i bästa fall lite till de lyckats lägga undan. Frågan blir då, är de idioter:)!?
Om man förlitar sig på att få pengar och bygger hela sin ålderdom på det så är man idiot ja. Det är ju tragiskt man inte ska kunna lita på den med tanke på hur mycket man får skatta för det hela arbetslivet. Men verkligheten är tyvärr att man måste lösa det själv.

Det riktigt rika i Sverige och i världen har dock blivit det på arbete, genom att grunda lyckade produktföretag.
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Om man förlitar sig på att få pengar och bygger hela sin ålderdom på det så är man idiot ja. Det är ju tragiskt man inte ska kunna lita på den med tanke på hur mycket man får skatta för det hela arbetslivet. Men verkligheten är tyvärr att man måste lösa det själv.

Det riktigt rika i Sverige och i världen har dock blivit det på arbete, genom att grunda lyckade produktföretag.
Är det så får man nog ta yxan och gå ut och rånmörda någon som har det bättre ställt.
Det är lätt att ta till stora ord och säga att folk får ordna saker själv...... men när det skall göras i verkligheten är det inte så enkelt som i teorin när startkapital inte finns.
 
  • Gilla
linneac
  • Laddar…
heisiandiishe
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Om man förlitar sig på att få pengar och bygger hela sin ålderdom på det så är man idiot ja. Det är ju tragiskt man inte ska kunna lita på den med tanke på hur mycket man för skatta för det hela arbetslivet.

Det riktigt rika i Sverige och i världen har dock blivit det på arbete, genom lyckade produktföretag.
Du fattar inte att det finns människor som arbetar utan att få pengar över? Eller som kan lägga undan endast en bråkdel av vad du och jag haft förmånen att lägga undan?

Exakt så de rika har ägt och byggt företag, alternativt jobbat på hög nivå och kunnat investera på sidan om.

Du är en sådan som har rätt och har tryggat din tillvaro. Tillåt mig applådera dina fonders uppgång och att du har gjort rätt till skillnad från de du anser vara idioter i vårt samhälle. Har stött på sådana som du genom livet, ganska många eftersom jag haft några ”fina” jobb. Lika trist varje gång. Jag liksom undrar hur många resor och hur många espresso eller lagrade viner de måste klämma på ålderns höst för att känna sig hela och fulländade. En smal och tråkig värld men kanske jag som inte ser tjusningen i att vara fullständigt ekonomiskt oberoende..
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 10 till
  • Laddar…
heisiandiishe heisiandiishe skrev:
Du fattar inte att det finns människor som arbetar utan att få pengar över? Eller som kan lägga undan endast en bråkdel av vad du och jag haft förmånen att lägga undan?

Exakt så de rika har ägt och byggt företag, alternativt jobbat på hög nivå och kunnat investera på sidan om.

Du är en sådan som har rätt och har tryggat din
tillvaro. Tillåt mig applådera dina fonders uppgång och att du har gjort rätt till skillnad från de du anser vara idioter i vårt samhälle. Har stött på sådana som du genom livet, ganska många eftersom jag haft några ”fina” jobb. Lika trist varje gång. Jag liksom undrar hur många resor och hur många espresso eller lagrade viner de måste klämma på ålderns höst för att känna sig hela och fulländade. En smal och tråkig värld men kanske jag som inte ser tjusningen i att vara fullständigt ekonomiskt oberoende..
Var sur på politikerna som gjort det såhär istället. Faktum kvarstår allmän pension kan man inte leva på.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.