Jag har en markbädd där avluftningsrör har ställts upp. De sticker dock upp ganska mycket, det längsta är ca 110 cm, och estetiskt stör det. Kan jag kapa av dem, och hur långt ovan marken behöver de sticka upp?
 
  • Två pollare på gräs, en med reflekterande tejp och måttband, vintermiljö, lite snö.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder

Bästa svaret

Räcker med 30 cm ovan marknivå.
 
  • Gilla
ramn_op
  • Laddar…
R
R ramn_op skrev:
Jag har en markbädd där avluftningsrör har ställts upp. De sticker dock upp ganska mycket, det längsta är ca 110 cm, och estetiskt stör det. Kan jag kapa av dem, och hur långt ovan marken behöver de sticka upp?
Det beror på vart i landet du bor bor du i södra Sverige så räcker 30cm som jonsaerik skriver men bor du i dom snörikare delarna så gäller det att ha högre..
 
R Rejäl skrev:
Det beror på vart i landet du bor bor du i södra Sverige så räcker 30cm som jonsaerik skriver men bor du i dom snörikare delarna så gäller det att ha högre..
Götaland, om det enda kravet är att det går över snö ska nog 30 cm räcka.
 
R
R ramn_op skrev:
Götaland, om det enda kravet är att det går över snö ska nog 30 cm räcka.
Ja vad säger tillverkaren?
 
R Rejäl skrev:
Ja vad säger tillverkaren?
Jag känner inte till någon tillverkare
 
R
Det blir någ bra som jonsaerik skrev😊
 
  • Gilla
ramn_op
  • Laddar…
R Rejäl skrev:
Det blir någ bra som jonsaerik skrev😊
Den som anlade har inte ens kapat rören lika långa, eller satt dem lodrätt, så det gjordes nog utan större eftertanke.
 
R
R ramn_op skrev:
Den som anlade har inte ens kapat rören lika långa, eller satt dem lodrätt, så det gjordes nog utan större eftertanke.
Men man brukar lämna dom oskapade om man är osäker på den färdiga markhöjden..
 
  • Gilla
ramn_op
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.