Tänkte köpa en egen då jag är trött på låna polarens varje gång.
Jag är absolut inge storsnickare, gör enstaka små projekt som t.ex. snickra ihop bord, pallar, altan tillbygge m.m. vill inte lägga ut en förmögenhet på en maskin så kollar på dessa 3.
Vilken passar den amatör hemma fixare?
Är watten stor grej att titta på?
Budgeten ligger på 2000kr +- 3-400kr

https://www.hornbach.se/p/kap-och-gersag-einhell-tc-sm-2131-1-dual/10252228/

https://www.bauhaus.se/kap-gersag-r...MI6d7z0aDlhQMVJmeRBR1WPwh2EAQYASABEgLLPPD_BwE

https://www.bauhaus.se/kap-gersag-s...MI2rPBpYTlhQMVYmeRBR25CACfEAQYDyABEgJEFPD_BwE
 
De fungerar nog bra alla tre om det inte är proffsanvändning.
Jag köpte för 15 år sedan en såg för 850 kr på ÖB . Den har fungerat alldeles utmärkt och användes för några år sedan i ett husbygge både till att kapa foder och lister men även till grova reglar och plank. Jag har mkt goda erfarenheter av Hornbach och skulle köpa deras såg.
 
Undvik ryobin.
Har 250mm varianten och är inte nöjd trots att jag köpte den på 50% en gång i tiden.
Försökt ställa in den men den sågar inte 90 grader och har aldrig gjort.
Roationslagret har även skurit efter 3år.
 
L Luugen skrev:
Undvik ryobin.
Har 250mm varianten och är inte nöjd trots att jag köpte den på 50% en gång i tiden.
Försökt ställa in den men den sågar inte 90 grader och har aldrig gjort.
Roationslagret har även skurit efter 3år.
Ah trist, va någon som sa att ryobin va typ en milwaqee?
 
O olotor skrev:
De fungerar nog bra alla tre om det inte är proffsanvändning.
Jag köpte för 15 år sedan en såg för 850 kr på ÖB . Den har fungerat alldeles utmärkt och användes för några år sedan i ett husbygge både till att kapa foder och lister men även till grova reglar och plank. Jag har mkt goda erfarenheter av Hornbach och skulle köpa deras såg.
Ah ok, men aldrig hört talas om einhell märket
 
U
J Jazze84 skrev:
Ah trist, va någon som sa att ryobin va typ en milwaqee?