Hittar knappt info alls på denna, förutom ett par ryska videos på youtube som jag inte förstår. Är det någon som provat och kan uttala sig lite om hur den är? Gärna i jämförelse med de mer populära modellerna.
Hisspitch:
2295kr (hornbach)
2100w
254mm klinga
maximalt snitt 92mm x 305mm
skugglinje (som dewalts xps??)
Spontant får man lite mer för pengarna än tex DeWalt dws774 som jag annars tänkte köpa.
Främsta fördelen med 774 är:
Att den inte bygger något bakåt,
skugglinjen(om det nu inte är samma på båda),
Faktum att det är dewalt och att jag känner till kvaliten från deras tidigare modeller,
Att den är gul och passar in bredvid mina andra verktyg från samma märke (jag vet, jag vet, men..ändå)
Den större klingan för det låga priset lockar, men jag vill inte ångra mig sen.
Att gå upp i strlk på dewalt kommer kosta mig för mycket för då vill jag ha dws727 och den kostar typ en halv miljon, not an option.
Häääääääääääälp!
Hisspitch:
2295kr (hornbach)
2100w
254mm klinga
maximalt snitt 92mm x 305mm
skugglinje (som dewalts xps??)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Spontant får man lite mer för pengarna än tex DeWalt dws774 som jag annars tänkte köpa.
Främsta fördelen med 774 är:
Att den inte bygger något bakåt,
skugglinjen(om det nu inte är samma på båda),
Faktum att det är dewalt och att jag känner till kvaliten från deras tidigare modeller,
Att den är gul och passar in bredvid mina andra verktyg från samma märke (jag vet, jag vet, men..ändå)
Den större klingan för det låga priset lockar, men jag vill inte ångra mig sen.
Att gå upp i strlk på dewalt kommer kosta mig för mycket för då vill jag ha dws727 och den kostar typ en halv miljon, not an option.
Häääääääääääälp!
Förstår inte, säger du att B&D-sågen skulle vara samma som einhell? Ser själv inga likheter alls.
Sen var det ju mer faktumet att dewalt är dotterbolag till b&d som gjorde den här sågen interessant. Finns flera likheter mellan deras modeller. Först och absolut främst; skugglinjen, men också tex ratten baktill för att tilta bladet, och mekanismen på knapparna för att starta motorn påminner väldigt mycket om dewalts dyraste modell.
Jag tror såklart inte att det betyder att den automatiskt håller samma mått, men det säger ju något.
Har faktiskt övervägt både kgs216 och 254, men väljer ändå dewalts 774 framför dem. Däremot skulle kanske b&d-sågen kunna lägga sig någonstans mellan 774:an och kgs254, med den större klingan fast med dewaltskuggan istället för lasern. Bara en tanke, jag vet inte
Sen var det ju mer faktumet att dewalt är dotterbolag till b&d som gjorde den här sågen interessant. Finns flera likheter mellan deras modeller. Först och absolut främst; skugglinjen, men också tex ratten baktill för att tilta bladet, och mekanismen på knapparna för att starta motorn påminner väldigt mycket om dewalts dyraste modell.
Jag tror såklart inte att det betyder att den automatiskt håller samma mått, men det säger ju något.
Har faktiskt övervägt både kgs216 och 254, men väljer ändå dewalts 774 framför dem. Däremot skulle kanske b&d-sågen kunna lägga sig någonstans mellan 774:an och kgs254, med den större klingan fast med dewaltskuggan istället för lasern. Bara en tanke, jag vet inte
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Liknande trådar
-
Kap- & gersåg, val av storlek på klinga och längd på stativ.
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Hur ska jag välja kap- och gersåg?
Kap- och gersåg(Bosch eller ryobi)
Serva en gammal Dewalt DW707 kap- och gersåg
Black&Decker SMS 500 eller annan kap- och gersåg
Verktyg, Maskiner & Fordon