Hittar knappt info alls på denna, förutom ett par ryska videos på youtube som jag inte förstår. Är det någon som provat och kan uttala sig lite om hur den är? Gärna i jämförelse med de mer populära modellerna.

Hisspitch:
2295kr (hornbach)
2100w
254mm klinga
maximalt snitt 92mm x 305mm
skugglinje (som dewalts xps??)
Black & Decker geringssåg, 2100w, 254mm klinga, skugglinjefunktion, jämfört med DeWalt dws774.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Spontant får man lite mer för pengarna än tex DeWalt dws774 som jag annars tänkte köpa.
Främsta fördelen med 774 är:
Att den inte bygger något bakåt,
skugglinjen(om det nu inte är samma på båda),
Faktum att det är dewalt och att jag känner till kvaliten från deras tidigare modeller,
Att den är gul och passar in bredvid mina andra verktyg från samma märke (jag vet, jag vet, men..ändå)

Den större klingan för det låga priset lockar, men jag vill inte ångra mig sen.
Att gå upp i strlk på dewalt kommer kosta mig för mycket för då vill jag ha dws727 och den kostar typ en halv miljon, not an option.

Häääääääääääälp!

Köp en Metabo KGS 254 istället. Den har gott rykte. Den där B&D finns märkt Einhell mfl troligtvis för lägre pris dessutom.

• Haha
Andreas76a
  • Laddar…
Förstår inte, säger du att B&D-sågen skulle vara samma som einhell? Ser själv inga likheter alls.

Sen var det ju mer faktumet att dewalt är dotterbolag till b&d som gjorde den här sågen interessant. Finns flera likheter mellan deras modeller. Först och absolut främst; skugglinjen, men också tex ratten baktill för att tilta bladet, och mekanismen på knapparna för att starta motorn påminner väldigt mycket om dewalts dyraste modell.
Jag tror såklart inte att det betyder att den automatiskt håller samma mått, men det säger ju något.
Har faktiskt övervägt både kgs216 och 254, men väljer ändå dewalts 774 framför dem. Däremot skulle kanske b&d-sågen kunna lägga sig någonstans mellan 774:an och kgs254, med den större klingan fast med dewaltskuggan istället för lasern. Bara en tanke, jag vet inte :)

Geringssåg som skapar en skugglinje på ett trästycke, med en röd cirkel som markerar bladets inställning.
Skapa konto
Sågblad nära att skära igenom ett trästycke med en markerad skugglinje och ratten bakom.
Skapa konto

Svartvit illustration av en såg med fokus på handtagets interna delar, markerade med röd cirkel för att visa likheter med Dewalt-modell.
Skapa konto
Illustration av en DEWALT såg med fokus på ratten baktill och skugglinjen som användaren beskriver.
Skapa konto

Person justerar klingan på en kap- och geringssåg med fokus på vinklingsratten och startknappen.
Skapa konto
Geringssåg med gula och svarta detaljer, fokus på skugglinjeteknik och bladtilt-ratten som diskuteras i inlägget.
Skapa konto

H Huzzbutt skrev:
Köp en Metabo KGS 254 istället. Den har gott rykte. Den där B&D finns märkt Einhell mfl troligtvis för lägre pris dessutom.
Om man inte vet ska man inte uttala sig

• Gilla
Huzzbutt
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.