Jag har varit och tittat på Bosch nya PCM 8 S och den verkar vara bra finns det någon som har erfarenheter av den och är den vär de 3000:- som den kostar.

Jag kan räkna ut att den andra sågen jag tittat på som är Bosch GCM 10 S är bättre men frågan är om den är 2000:- bättre och alltså värd de extra pengarna?

Passar båda på mitt DW bord?
Någon som har några andra råd om dessa sågar?

Häls Niclas
 
Ooops... undra om jag tog till i överkant....

Har precis varit och inhandlag GCM 10 SD med Bosch nya bord och två extra klingor....

Verkar i alla fall vara en lysande såg även om jag inte har gjort mer än övningssågat!! ;D
 
Jag är också intresserad av PCM 8:an...

Sitter och funderar på vilken som är mest prisvärd, Bosch PCM 8 eller Dewalt 707:an?

Visst är väl 707:an lite mindre och smidigare? PCM:en borde väl ha samma mått som storebror GCM 10:an (ungefär)?

mattiasw> Du som har provat båda, går det att ställa in "djupet" på båda dessa maskiner, alltså om man inte vill såga genom materialet utan bara göra snitt i ett visst djup?
 
Jag har testat och känt på PCM 8 S nu och det går att ställa djupet på den. Det går även att spåra på valfritt djup vilket inte går på DW 707.  
Boschen är smidigare och allt går lättare på den.
DW707 är lite trög att använda min tjej tycket inte om den.

Men nu har jag fått ett bra erbjudande på GCM 10 S på Sernbrants så det kanske blir den iallafall 4300 inkl är ett helt ok pris då skiljer det inte mer än 1300:- mellan dessa.
Så vad skulle ni göra?  Vilken ska man välja?
Sen har ju Sernbrants så otroligt bra service minsta fel man får på det man handlat där och kommer med så fixar dom det direkt och går det inte får man en lånemaskin.
Det gör ju inte saken sämre. :)

Säg vilket byggvaruhus som har den servicen?

Häls Niclas
 
Hej!
Jag vet inte om 4300kr är ett kanonpris...jag köpte GCM 10 sd för 4500kr, har för mig att de då sålde s:en för 3995 inkl...Detta var under Rea men det borde väl med lite tjat att gå att få den för det....lycka till.
För övrigt kan jag bara säga att Bosch rockar fett
 
Låter kanonbra men frågan är var det var de hade det kanon priset.??? :surprised:
Krauta tar 4995:- för den såg jag idag.

Jag håller helt med Boscharna verkar vara super.

Serbrants i Huddinge har öppet hus Fredag den 9/6 då ska jag åka dit och prova en väldans massa maskiner. :) Det skulle finnas folk ifrån de stora leverantörerena.

Häls Niclas
 
niclasella skrev:
Serbrants i Huddinge har öppet hus Fredag den 9/6 då ska jag åka dit och prova en väldans massa maskiner. :) Det skulle finnas folk ifrån de stora leverantörerena.

Häls Niclas
Bra! Då syns vi där, DW 707 börjar bli "utsliten" :)
 
niclasella skrev:
Låter kanonbra men frågan är var det var de hade det kanon priset.??? :surprised:
Krauta tar 4995:- för den såg jag idag.

Jag håller helt med Boscharna verkar vara super.

Serbrants i Huddinge har öppet hus Fredag den 9/6 då ska jag åka dit och prova en väldans massa maskiner. :) Det skulle finnas folk ifrån de stora leverantörerena.

Häls Niclas
Va bra! Kan ni fråga när "Gravity Rise" kärran/bordet från Bosch kommer till Sverige?
http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=19236
 
Japp, rapport kommer!
 
Det kanonpriset hade de på Carlssons i växjö.
 
Det blev en PCM 8 S, känns väldigt bra initialt. ;D
 
mattiasp skrev:
Va bra! Kan ni fråga när "Gravity Rise" kärran/bordet från Bosch kommer till Sverige?
[länk]
Spenderade en givande "lunch" idag på Sernbrands och pratade allvar med den blåa Boschkillen. Tyvärr hade han ingen aaning om någon Gravity Rise kärra..... :-/

Så du får allt beställa från staterna (http://www.boschtools.com/tools/tools-detail.htm?H=175981&G=54932&I=58463) eller göra en platta i MDF(?) med fyra låsbara hjul ;)
 
Det blev en GSM 10 S och en stickis en blå 135. Har provat och kap/gersågen är super bra. :) Blev några stiksågblad, klingor och diverse annat smått och gott bland annat en radio Bosch nya med CD och batteriladdning, fungerar kanon med mycket bra mottagning.
8000:- fattigare :( som vanligt där, Micke Sernbrant är expert på att hitta saker man absolut behöver. ;)


Häls Niclas

 
ByggaNytt skrev:
Spenderade en givande "lunch" idag på Sernbrands och pratade allvar med den blåa Boschkillen. Tyvärr hade han ingen aaning om någon Gravity Rise kärra..... :-/

Så du får allt beställa från staterna ([länk]) eller göra en platta i MDF(?) med fyra låsbara hjul ;)
Tack för att du kom ihåg det!

Tyvärr tycker jag att det är alltför ofta som man kan och vet mer än återförsäljarrepresentanter.

Jag sparar till en Festool Precisio CS 70 i stället
 
niclasella skrev:
Det blev en GSM 10 S och en stickis en blå 135. Har provat och kap/gersågen är super bra. :)
Jo, den verkar kanoon med dubbelgering och allt! Blev lite sugen på att uppgradera från DW:en men stoorleken på boschen är inte att leka med! Inget för mig som släpar/bär sågen in/ut garaget hela tiden :p

Gratulerar till ett säkert köp och se det inte som en kostnad -> investering ;D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.