Jag gjorde bort mig genom att testa Festools slip för kanter och nu vill jag ha en sån maskin. Inte nödvändigtvis deras, men jag hittar ingen annan. Söker jag på kantslip får jag upp för skidvallning eller golv. Söker jag på vinkelslip får jag upp vinkelslipar. Någon med svart bälte i googling som kan hjälpa mig?
En sån här var det jag testade, men inte vill betala så mycket för om jag slipper:
En sån här var det jag testade, men inte vill betala så mycket för om jag slipper:

Det hade ju varit det bästa, men jag frågade när vi hade en demo med Festool, och enligt dem var det ingen på gång vad de visste till de låga sliparna, men att det nog kunde komma en till den höga 150-slipen också.nanowire skrev:
En kompis har skrivit ut en variant till en boschslip och den är ganska smidig , halvsladdrig och slipar ungefär 90 grader. Konstruktionen på den printade för 1200 spänn i stigens länk ser ut att kunna vara lite klen också.
Om du beställer en får du berätta hur den är. Jag har hittat en3d-ritning som jag ska se om jag kan få utskriven. Om något av de alternativen funkar är det ju sjukt mycket billigare än att köpa en hel slipmaskin till för 5000.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Snigeldynamit eller vinkelslip?
Grund & Markarbeten -
Excenterslip eller vinkelslip till båtpolering?
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Kan man slipa betong med en vanlig vinkelslip eller krävs en flex?
Fasad -
Vinkelslip + takpannor + solceller
Verktyg, Maskiner & Fordon -
M14 gänga på vinkelslip - grov eller fin?
Verktyg, Maskiner & Fordon