Medlem
· Stockholm
· 74 inlägg
Jag har gått bet på en smart väggbrytare som jag försökt installera. Jag får inget "liv" i den. Den ska ha en nolla in samt en fas och sedan en fas ut till lampa men när jag kopplar så händer ingenting. Jag har därför fått för mig att sätta en stickpropp på kontakten och testa koppla in elen för att felsöka om den funkar. Då kommer jag ju inte ha någon lampa ikopplat men borde inte själva adaptern lysa av att den får ström om man kopplar enligt mina bilder?
Du borde kunna testa sådär. Möjligen kan du prova att vända stickproppen men det ska normalt inte spela någon roll när du testar.
DOA? För att vara helt säker borde du nog koppla in den så att du vet att fas/nolla går in på rätt ställen.
DOA? För att vara helt säker borde du nog koppla in den så att du vet att fas/nolla går in på rätt ställen.
Medlem
· Stockholm
· 74 inlägg
Skulle enheten kunna gå sönder av att man vänt på FAS och Nolla? Annars är den nog DOAtommib skrev:
Ibland kräver sån elektronik att det finns en last inkopplad. Minns en Schneider renova-dimmer jag hade som hade två knappar och två utgångar. En var on/off och den andre var dimmer. Skulle till en början enbart använda dimmern så kopplade in allt snyggt och fint med ett dubbelt lamputtag för att kunna koppla in en lampa på dimmer och en framtida på on/off.
Kopplade sen in enbart lampan på dimmern. Kunde icke få ljus i lampan! Visade sig att den krävde att last fanns på båda utgångarna för att fungera. Vill dock minnas att det var för att den inte behövde nollan. Men man vet aldrig, kan behövas en last här med.
Kopplade sen in enbart lampan på dimmern. Kunde icke få ljus i lampan! Visade sig att den krävde att last fanns på båda utgångarna för att fungera. Vill dock minnas att det var för att den inte behövde nollan. Men man vet aldrig, kan behövas en last här med.
Medlem
· Stockholm
· 74 inlägg