Ska ev renovera ett rum till badrum. I det rummet står nu denna inspektionslucka med VVS. Kan man ta/koppla kall- och varmvatten härifrån för som vatten till dusch och handfat?
 
O Ogräs skrev:
Ska ev renovera ett rum till badrum. I det rummet står nu denna inspektionslucka med VVS. Kan man ta/koppla kall- och varmvatten härifrån för som vatten till dusch och handfat?
Bilder?
 
snaggletooth snaggletooth skrev:
Bilder?
Glömde det kommer här
 
  • Ett antal isolerade rör och anslutningsdetaljer för VVS, installerade vertikalt, med korrugerade skyddshöljen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det där är inspektionslucka för golvvärme. Värmesystem och tappvatten är olika system. Så tyvärr går det inte att ta vatten därifrån.
 
  • Gilla
Ogräs
  • Laddar…
Rickard.
Men visst är det väl tappvatten? Öppna en kran och spola varmt och kallt samtidigt och känn på fördelarna så känner du vad det är.

Värme brukar ha lika många tillopp som returer.
 
  • Gilla
MrJozk
  • Laddar…
K
Tror inte det är gv system. I så fall hade det varit lika många returer som tillopp. Vart är annars ställdonen? Nä det är sannolikt bara VA fördelare
 
Den övre är kv och den nedre är vv,
Kv har en extra som går till wc stolen.
 
  • Gilla
tergo och 1 till
  • Laddar…
Rickard. Rickard. skrev:
Men visst är det väl tappvatten? Öppna en kran och spola varmt och kallt samtidigt och känn på fördelarna så känner du vad det är.

Värme brukar ha lika många tillopp som returer.
Jag måste även säga att jag verkligen blir osäker. Det tycks ju även vara rörirör, vilket talar för tappvatten.
Dock har jag aldrig sett sett ett sådant skåp, med sådana kopplingar för tappvatten.
 
Jag är röris, skriv till mig på pm
 
  • Ledsen
Demmpa
  • Laddar…
P
Rickard. Rickard. skrev:
Men visst är det väl tappvatten? Öppna en kran och spola varmt och kallt samtidigt och känn på fördelarna så känner du vad det är.

Värme brukar ha lika många tillopp som returer.
Och det sitter inga stryp/reglerventiler på fördelarna, så det är säkert varmt och kallt vatten, men det verkar inte finnas några lediga anslutningar på fördelarna.
Och det blir säkert trångt i skåpet med större fördelare, men det går ju att byta både skåp och fördelare.
 
  • Gilla
mnils
  • Laddar…
Det är ett LK-skåp med uni-fördelare och rör kopplade med PressPex-kopplingar. Det är väl mer eller mindre standardlösningen för tappvattenfördelning i dag?
 
  • Gilla
mnils
  • Laddar…
A AG A skrev:
Det där är inspektionslucka för golvvärme. Värmesystem och tappvatten är olika system. Så tyvärr går det inte att ta vatten därifrån.
Golvvärme med olika antal slangar för framledning och retur?

Skulle inte tro det.
Det lär vara tappkallvatten i övre och tappvarmvatten i nedre.
 
I Ivanmatiic skrev:
Jag är röris, skriv till mig på pm
Det är väl bättre att konversationen hålls i tråden?
 
  • Gilla
ådal och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.