Hej
När man ska putsa över fasadteglet från 1955 så kanske man inte behöver luftspalten här längre på insidan av väggen där jag monterat de stora fönsterna? Jag har luftspalten kvar på alla andra väggar på huset men vid stora fönsterna tog jag bort den svarta vindpappen som satt mellan teglet och de gamla träreglarna där det fanns en spalt på 3 cm.
vad tror ni är det ok att här på kortgaveln strunta i luftspalten eftersom det ändå ska putsas utifrån med murbruk? å¨bilden ser ni lite av den gammla väggen från taket komma ner, sen ser ni lite av den gamla svarta vindpappen och mellan svarta vindpappen och teglet är det lite små tunna brädor som trycker fast det svarta vindpappen mot trästommen sen är det en luftspalt mellan teglet och orignal trästomme. eftersom det är utsidan som ska putsas så skickar jag även med bild på utsidan

• Inramade stora fönsteröppningar med synligt fasadtegel, byggställning utanför, vy av lantligt landskap genom fönsteröppningarna.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Tegelhus med nyputsade fönster, byggställning och byggmaterial vid foten av väggen. Tegelbitar på marken längs husets kortsida.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.