Fairlane
L leifa.k skrev:
Nä, jag kommer inte att kolla inlägget, faktum är att räntan var 500%, kvartalsräntan var lägre, dagsräntan? vilket fick flera än mig att förinlösa lånet och ta ett lån med lägre ränta, med vad det innebar med förinlösen, kostnad.
Du anklagar mig för att jag skriver skit om dig och när jag ber dig peka på var så vill du inte det och kan inte heller erkänna att du hade fel om den saken? Då påstår jag att du pratat skit om den saken iallafall.

Ja, ingen har förnekat att räntan sprang iväg till 500% under tre dagar, men det var inte bolåneräntan.
Här har du en artikel om det hela: länk

Några utdrag:
  • Det var marginalräntan det handlade om. Marginalräntan var den ränta som bankerna kunde låna eller placera i Riksbanken på kort tid, precis som dagens reporänta.
  • I tre dagar varade 500-procentsläget. Under de tre dagarna gick det till exempel inte att ta nya bolån. Bankerna stoppade utlåningen. Räntan på löpande bolån gick upp till 20 procent. Bankomaterna var stängda.
Där ser man, bolånen var uppe i 20%, inte 500% och då gick det inte att ta nya bolån, gjorde du det ändå?
 
  • Gilla
Krille4 och 3 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Du anklagar mig för att jag skriver skit om dig och när jag ber dig peka på var så vill du inte det och kan inte heller erkänna att du hade fel om den saken? Då påstår jag att du pratat skit om den saken iallafall.
Anmäl, han är ohyfsad i andra trådar också.
 
  • Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Anmäl, han är ohyfsad i andra trådar också.
Ohyfsad? Kanske ärlig?
 
Fairlane Fairlane skrev:
Du anklagar mig för att jag skriver skit om dig och när jag ber dig peka på var så vill du inte det och kan inte heller erkänna att du hade fel om den saken? Då påstår jag att du pratat skit om den saken iallafall.

Ja, ingen har förnekat att räntan sprang iväg till 500% under tre dagar, men det var inte bolåneräntan.
Här har du en artikel om det hela: länk

Några utdrag:
  • Det var marginalräntan det handlade om. Marginalräntan var den ränta som bankerna kunde låna eller placera i Riksbanken på kort tid, precis som dagens reporänta.
  • I tre dagar varade 500-procentsläget. Under de tre dagarna gick det till exempel inte att ta nya bolån. Bankerna stoppade utlåningen. Räntan på löpande bolån gick upp till 20 procent. Bankomaterna var stängda.
Där ser man, bolånen var uppe i 20%, inte 500% och då gick det inte att ta nya bolån, gjorde du det ändå?
Om vi börjar om, går det bra?
 
L leifa.k skrev:
Om vi börjar om, går det bra?
Vi var flera bolånetagare i kvarteret som när bolåneräntan for upp till 500% som förtidsinlöste bolånet hos Swedbank. Detta kostade en summa som jag inte kommer ihåg. Detta kvartal hamnade bolåneräntan på strax över 18% detta kvartal.
 
L leifa.k skrev:
Ohyfsad? Kanske ärlig?
Läs forumreglerna, kika speciellt på 5.2 och 5.4. be sen alla inblandade om ursäkt för ditt beteende i trådarna du gått till personligt angrepp på folk i.

PM med ursäkt och/eller telefonnummer har du ju inte klarat att skicka på en timme så den möjligheten att be mig om ursäkt tycker jag du misssat nu.
 
  • Gilla
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
Far åt fanders
 
  • Haha
Workingclasshero och 1 till
  • Laddar…
Samma som med bil på vägen i dessa tider med 1000 bilar i kö på e22:an.
Visst , det kan ni ha, pga odugligaPM med ursäkt och/eller telefonnummer har du ju inte klarat att skicka på en timme så den möjligheten att be mig om ursäkt tycker jag du misssat nu., okunniga bbilförare som borde stannat hemma!
L leifa.k skrev:
Far åt fanders
Ni är självgoda personer som tycker si och så, vad gör ni egentligen mera än att klanka ned på personer som inte vill slicka röv..

Se trafikkaoset med 1000bilar i kö! Hade jag varit med där så hade jag tagit fram min 18V vinkelslip o kapat vajerräckena..
Men nää, det är sådana som fribygg skall sitta o styra , sen blir det som det blir! Faan ditt jävla dumhuve! du fattar inte hur det funkar smidigt !
 
L leifa.k skrev:
Samma som med bil på vägen i dessa tider med 1000 bilar i kö på e22:an.
Visst , det kan ni ha, pga odugligaPM med ursäkt och/eller telefonnummer har du ju inte klarat att skicka på en timme så den möjligheten att be mig om ursäkt tycker jag du misssat nu., okunniga bbilförare som borde stannat hemma!

Ni är självgoda personer som tycker si och så, vad gör ni egentligen mera än att klanka ned på personer som inte vill slicka röv..

Se trafikkaoset med 1000bilar i kö! Hade jag varit med där så hade jag tagit fram min 18V vinkelslip o kapat vajerräckena..
Men nää, det är sådana som fribygg skall sitta o styra , sen blir det som det blir! Faan ditt jävla dumhuve! du fattar inte hur det funkar smidigt !
Slicka röv är underskattat!
 
  • Haha
  • Gilla
Workingclasshero och 1 till
  • Laddar…
L leifa.k skrev:
Samma som med bil på vägen i dessa tider med 1000 bilar i kö på e22:an.
Visst , det kan ni ha, pga odugligaPM med ursäkt och/eller telefonnummer har du ju inte klarat att skicka på en timme så den möjligheten att be mig om ursäkt tycker jag du misssat nu., okunniga bbilförare som borde stannat hemma!

Ni är självgoda personer som tycker si och så, vad gör ni egentligen mera än att klanka ned på personer som inte vill slicka röv..

Se trafikkaoset med 1000bilar i kö! Hade jag varit med där så hade jag tagit fram min 18V vinkelslip o kapat vajerräckena..
Men nää, det är sådana som fribygg skall sitta o styra , sen blir det som det blir! Faan ditt jävla dumhuve! du fattar inte hur det funkar smidigt !
Om ni misstror mig, så kan jag nämna att jag har i bilen allt som behövs vid katastrof vid -20 motorsåg o vinkelslip mm.
 
L leifa.k skrev:
Men nää, det är sådana som fribygg skall sitta o styra , sen blir det som det blir! Faan ditt jävla dumhuve!
Vårda ditt språk, följ forumreglerna, nyktra till innan du skriver mer du senare får ångra om du är påverkad nu.
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
L leifa.k skrev:
Om ni misstror mig, så kan jag nämna att jag har i bilen allt som behövs vid katastrof vid -20 motorsåg o vinkelslip mm.
Hur många långburkar Lapin 7.0 bör man ha där bak?
 
  • Gilla
  • Haha
Workingclasshero och 1 till
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Läs forumreglerna, kika speciellt på 5.2 och 5.4. be sen alla inblandade om ursäkt för ditt beteende i trådarna du gått till personligt angrepp på folk i.

PM med ursäkt och/eller telefonnummer har du ju inte klarat att skicka på en timme så den möjligheten att be mig om ursäkt tycker jag du misssat nu.
Fribygg, PM med ursäkt och/eller telefonnummer har du ju inte klarat att skicka på en timme så den möjligheten att be mig om ursäkt tycker jag du misssat nu.

Mm. Jag har sett till att anställda med din attityd, fått avsked , folk som inte vill göra sitt jobb, besvärliga osv
F fribygg skrev:
Vårda ditt språk, följ forumreglerna, nyktra till innan du skriver mer du senare får ångra om du är påverkad nu.
Ok, trodde att jag redan var körd. Tänker inte be om ursäkt, däremot bättra språket om det duger?
För du skall veta att jag är både mekaniker, elektriker, regler o automation, svetsare, mattläggare, och gud vet vad, allt! Funkar det Fribygg?
 
L leifa.k skrev:
Ok, trodde att jag redan var körd. Tänker inte be om ursäkt, däremot bättra språket om det duger?
Jag har som jag tidigare skrivit anmält, om ditt beteende är acceptabelt eller inte på detta forum avgör inte jag. Kanske låter moderatorn dina inlägg passera och då kan jag ju välja att blocka dig, eller så blir du avstängd nån vecka, du har ju förmodligen blivit anmäld även förut och upprepat dåligt beteende lär ligga dig i fatet.

Dåligt språk,felstavningar osv får man nog acceptera på nätet, men dina personangrepp är onödiga och otrevliga.
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Hur många långburkar Lapin 7.0 bör man ha där bak?
Du tror mig inte? Bränsle/oljedunk, 560:in om du vet vad det är? Ursäkta, faan, dumhuve, du tror att jag ljuger! Gammal timmersax som greppar 50cm, bogserlina, sling, kastblock, spade, extra kläder, vatten till hundmm.mm. Tar mig fram om det är 50cm snö med subban, så vad ni alla tror så gå och lägg er, jag klarar mig! Nu har jag väl sagt något som kan utesluta mig. Poängen är denna att ni tycker att jag är otrevlig och burdus, men när ni behöver hjälp, som i skåne med 1000 bilar i kö, då kan jag hjälpa er.. Your choise, ill manege.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.