G Ganescha skrev:
Troll!
Nu provoceras jag ju att svara! Inget Troll! Lägg ned nu.
 
  • Haha
SonnyListon
  • Laddar…
Jaadu SonnyListon, Kontakta mig så får du veta lite mera, men du nöjer dig nog att gömma dig bakom ditt alias och skratta, som du brukar göra. Fegis!
 
L leifa.k skrev:
Dum? Kan inte låta bli att svara rakt på en del saker. Kan upplevas dumt i mångas ögon. Kanske inte ser det själv..Men , visst. Låt folk med familjer bete sig hur somhelst ekonomiskt. Skuldfällan..
Nej du är blind och har skugglappar för ögonen.

Anser att man är ganska korkad om man inte inser att allt inte är som hos en själv. Taskigt sagt av mig ja. Men du får nog kasta lapparna och kolla om vidvinkelsynen funkar.

Tur att du inte blivit kroniskt sjuk när du var i 25 års åldern och kunde betala av ditt lån. Smartskalle.
 
Det är lugnt Rkarlsson. Det framgår ju inte av mitt skriveri att min yngre syster född -62 gick bort i ALS på kortare tid än Börje Salming gick bort. Har stöttat hennes son under och efter systers bortgång. Har full förståelse för att allt inte är som hos mig, som kan välja om jag skall arbeta eller ta pension. Tog hand om mor min som gick bort i en aggressiv form av sjukdom innan hon gick bort, mina syskon kunde inte hantera henne, bara jag kunde det. Men det ursäktar inte andras urusla beteenden när det gäller ekonomin.
 
L leifa.k skrev:
Det är lugnt Rkarlsson. Det framgår ju inte av mitt skriveri att min yngre syster född -62 gick bort i ALS på kortare tid än Börje Salming gick bort. Har stöttat hennes son under och efter systers bortgång. Har full förståelse för att allt inte är som hos mig, som kan välja om jag skall arbeta eller ta pension. Tog hand om mor min som gick bort i en aggressiv form av sjukdom innan hon gick bort, mina syskon kunde inte hantera henne, bara jag kunde det. Men det ursäktar inte andras urusla beteenden när det gäller ekonomin.
Vad har du med andras ekonomi att göra ? Du verkar ha fullt sjå med att ta hand om ditt och dina, ägna dig åt det du gör bäst och låt andra vara
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Har jag trampat på en öm tå eller något? Vad har du med det att göra? Är du grälsjuk? Har jag stört dig med mitt inlägg? Har du för lite att göra? Ta och kryp tillbaka under stenen du kom ifrån.
 
L leifa.k skrev:
Det är lugnt Rkarlsson. Det framgår ju inte av mitt skriveri att min yngre syster född -62 gick bort i ALS på kortare tid än Börje Salming gick bort. Har stöttat hennes son under och efter systers bortgång. Har full förståelse för att allt inte är som hos mig, som kan välja om jag skall arbeta eller ta pension. Tog hand om mor min som gick bort i en aggressiv form av sjukdom innan hon gick bort, mina syskon kunde inte hantera henne, bara jag kunde det. Men det ursäktar inte andras urusla beteenden när det gäller ekonomin.
Du uttalade dig som att alla som inte betalt av sina hus är urusla på sin ekonomi. Och då står jag kvar vid att du är knepig och trångsynt.
Min mor har varit sjuk hela mitt liv, men du anser väl att de ska vara "skuldfria" och ha flera miljoner på kontot.
Sen att du ber om folks adresser här på forumet visar ju att det bara blir mer likt ett troll......
 
  • Gilla
[SKPG]Zamora och 1 till
  • Laddar…
L leifa.k skrev:
Har jag trampat på en öm tå eller något? Vad har du med det att göra? Är du grälsjuk? Har jag stört dig med mitt inlägg? Har du för lite att göra? Ta och kryp tillbaka under stenen du kom ifrån.
Jag har fått ett kall från gud och måste försöka frälsa ett antal förlorade själar varje år! Jag ber för dig och hoppas att djävulen lämnar din kropp inom kort. Amen!
 
  • Gilla
  • Haha
ansgar46 och 2 till
  • Laddar…
Fairlane
L leifa.k skrev:
Nu får du väl förfaan ge dig Fairlane! Du är förmodligen inte som jag uppväxt med föräldrar som flytt från Karelen under WW2, föds i en bostad i Sverige, föräldrarna får jobb i FDinnskogarna i Värmland där jag föds i hyggarhyttorna. Morsan som inte tycker om att laga mat blir anställd som kokerska till huggarlaget..

Du tycker att jag skriver skit, tyvärr så måste jag meddela dig att du är skitskrivaren, visst, lev över era tillgångar genom att ta lån istället för att spara till det ni vill köpa, exempel handpenning till bostad.
Fairlane, sluta ljuga om mig!
Visa mig var jag skrivit något av det du påstår att jag skrivit så ska jag be om ursäkt. Visa gärna meningen där jag skrivit att du skriver skit. Kan du inte det kanske det är läge för dig att be om ursäkt?

Du skriver att jag är en skitskrivare, vilket kanske är korrekt, men var det något i texten som var fel?

Du skriver om 500% ränta.... Har du betalat 509% ränta, ha eller nej?
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Och jag hoppas att frugan släpper mig så att jag kan dra till Ukraina och försvara er alla. Ha det bra alla.
 
Fairlane Fairlane skrev:
Visa mig var jag skrivit något av det du påstår att jag skrivit så ska jag be om ursäkt. Visa gärna meningen där jag skrivit att du skriver skit. Kan du inte det kanske det är läge för dig att be om ursäkt?

Du skriver att jag är en skitskrivare, vilket kanske är korrekt, men var det något i texten som var fel?

Du skriver om 500% ränta.... Har du betalat 509% ränta, ha eller nej?
Den exakta räntesatsen kommer jag inte ihåg, men det nämns som den 500% räntan. Vi hade rörligt huslån då räntan var 500% på slutet av 80 talet, början på 90 talet när det inträffade, vi hade rörlig ränta på den tiden och denna 500% iga räntan påverkade våran rörliga ränta stort, vilket gjorde att vi med andra skrev om huslånen.
 
L leifa.k skrev:
Och jag hoppas att frugan släpper mig så att jag kan dra till Ukraina och försvara er alla. Ha det bra alla.
Lycka till. Men är du inte för gammal för det? En bekant var för "gammal" och var inte välkommen när han sökte.
Eller du menar som legoknekt ?
 
  • Gilla
Jonatan79 och 1 till
  • Laddar…
R Rkarlsson skrev:
Lycka till. Men är du inte för gammal för det? En bekant var för "gammal" och var inte välkommen när han sökte.
Eller du menar som legoknekt ?
Förmodligen är jag för gammal numera, men kan väl bli kanonmat. Legoknekt, de kan behålla pengarna till ammunition tillsammans med pengarna jag donerar månatligen. Ni är nog många som inte förstår detta, hur långt man är beredd att gå för att de nära kanske skall slippa detta, allt pga sin övertygelse.. En gång i tiden var Sverige en stor nation, numera är Sverige en hop av mesar med några undantag..
 
  • Gilla
ansgar46
  • Laddar…
L leifa.k skrev:
Förmodligen är jag för gammal numera, men kan väl bli kanonmat. Legoknekt, de kan behålla pengarna till ammunition tillsammans med pengarna jag donerar månatligen. Ni är nog många som inte förstår detta, hur långt man är beredd att gå för att de nära kanske skall slippa detta, allt pga sin övertygelse.. En gång i tiden var Sverige en stor nation, numera är Sverige en hop av mesar med några undantag..
Där sa du något som stämde bra för en gångs skull, svenne är mesig, ordentligt rätt!
 
  • Gilla
leifa.k
  • Laddar…
Fairlane
L leifa.k skrev:
Den exakta räntesatsen kommer jag inte ihåg, men det nämns som den 500% räntan. Vi hade rörligt huslån då räntan var 500% på slutet av 80 talet, början på 90 talet när det inträffade, vi hade rörlig ränta på den tiden och denna 500% iga räntan påverkade våran rörliga ränta stort, vilket gjorde att vi med andra skrev om huslånen.
Och resten av inlägget? Ignorerade du det pga dåligt samvete?

Ja, Riksbanken satte räntan till 500% under några dagar...

Det påverkade lånen så de kröp uppåt med några procentenheter, kanske som värst uppåt 20%, men återigen under en kraftig inflation och rejäla lönelyft. Huvudproblemet var ju en vansinnigt ekonomisk politik framförallt under 80-talet, som gjorde det lönsamt att låna under den perioden. Dvs för den som köpte sin bostad är god tid före 1992 så var det i slutändan kan en bra affär.
För den som köpte en bostad precis innan den allt rasade då var det däremot tufft, på samma sätt som för de som köpt nyligen. De som är unga och behöver någonstans att bo måste dock köpa efter den marknad som gäller då eller bo på gatan.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.