Workingclasshero Workingclasshero skrev:
Den här ursäkten var faen lite kul, men sen spårade det igen.
Prova igen :)

/Workingclasshero
Skall jag vara saklig, så är det sådant jag gillar trots att jag är ute o cyklar, workingclasshero.
 
F fribygg skrev:
Språket!

Du är ursäktad, men om du går till personangrepp igen kommer jag självklart anmäla dig.

Kan vi försöka återgå till trådämnet. Tror du @leifa.k att det kommer några nya elstöd den här vintern eller är det för långt till nästa val för att regeringen skiomed skjuta till nya penningar?
Iomed att regeringen har sänkt reduktionsplikten, vilket har sänkt bränslepriset, så tror jag att bränslepriset kommer att stiga igen framöver..
 
Herregud, en är ju livrädd för att tex svara numera.. ifall en säger fel..
 
L leifa.k skrev:
Herregud, en är ju livrädd för att tex svara numera.. ifall en säger fel..
Jag säger ofta fel, det gör inget, man blir oftast förstådd ändå, eller blir ombedd att förtydliga sig.

Sluta svära så blir det trevligare att läsa det du skriver.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Ska ut och ploga 3 mil grusväg med traktorn i morgon bitti. Blir 6 mil tor. David Brown. Ger mig tusan på att en del läsare trodde att jag är onykter, så fel de har. Fresta mig ej, då sätter jag kanske igång och skriver felaktigt!
 
L leifa.k skrev:
Iomed att regeringen har sänkt reduktionsplikten, vilket har sänkt bränslepriset, så tror jag att bränslepriset kommer att stiga igen framöver..
Hur tror du det blir med elstöd, det är ju det den här tråden ska handla om.
 
Jag tror inte det blir något elstöd.
 
  • Gilla
fribygg och 1 till
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Hur tror du det blir med elstöd, det är ju det den här tråden ska handla om.
Har solpaneler och batterier, samt checkwatt. Elstödet har ju funnits några år, grönel, tror att vi börjar se slutet på elstödet nu. Tror att jag är bland de sista som kan nyttja elstöd, gröna stödet eller vad det heter. Det är som med allt... man fick för några decennier sedan bidrag till acktank till vedpanna, skit samma eftersom jag svetsade ihop en egen 2x 800l acktank själv, då fick jag inget bidrag minsann.. Fasen, nu får jag tänka på språket, det blir ineffektivt, men det har ni väl tänkt på, språkpoliserna o viktigpettrarna. lägger man detta till nationellt, ja, då förstår man varför det inte händer så mycket i landet Sverige! Mmm Man får inte vara ovårdad i sitt språk. Nej nej. Det går inte för sig alls. Nu hamnade vi lite på sniskan, ot, som man säger. Är ni så noggranna med hur man säger saker, vilket språk man använder, viktigpettrar, tål ni inte lite hårdare språk som gör att folk slutar att lalla.
Elstödet har väl minskat från elbilarna?
Solpaneler,, batterier så ni kan ansluta till checkwatt.
 
L leifa.k skrev:
Har solpaneler och batterier, samt checkwatt. Elstödet har ju funnits några år, grönel, tror att vi börjar se slutet på elstödet nu. Tror att jag är bland de sista som kan nyttja elstöd, gröna stödet eller vad det heter. Det är som med allt... man fick för några decennier sedan bidrag till acktank till vedpanna, skit samma eftersom jag svetsade ihop en egen 2x 800l acktank själv, då fick jag inget bidrag minsann.. Fasen, nu får jag tänka på språket, det blir ineffektivt, men det har ni väl tänkt på, språkpoliserna o viktigpettrarna. lägger man detta till nationellt, ja, då förstår man varför det inte händer så mycket i landet Sverige! Mmm Man får inte vara ovårdad i sitt språk. Nej nej. Det går inte för sig alls. Nu hamnade vi lite på sniskan, ot, som man säger. Är ni så noggranna med hur man säger saker, vilket språk man använder, viktigpettrar, tål ni inte lite hårdare språk som gör att folk slutar att lalla.
Elstödet har väl minskat från elbilarna?
Solpaneler,, batterier så ni kan ansluta till checkwatt.
Kan det vara så att du saknar förmåga att diskutera elstöd eller önska du bara ordbajsa och skryta om dej själv, dina färdigheter och din egendom?
 
ca 4% ränta i dag innebär ca 100 papp i avkastning/år minimun. Detta innebär att jag kommer att prata precis hur jag
F fribygg skrev:
Kan det vara så att du saknar förmåga att diskutera elstöd eller önska du bara ordbajsa och skryta om dej själv, dina färdigheter och din egendom?
Jag kan diskutera. Hoppas att kommkande rader kan påverka Om du tycker att det jag säger är ordbajseri, skryt osv, det är väl samma med mitt språk, du har svårt för det, Faan, Man får inte ha pengar i Sverige, då lir det avundssjuka! Har jobbat skift sedan -.77, räkna på det du, folk gnäller på, faan nu blir jag så förbannad på dig! När de får åka mellan olika tidsskillnader o de gnäller, vad har jag gjort sedan -78? Jobbat skift! Samma med frugan, vi har hållit ihop sedan dess. Så far åt helvete med er alla som har emot detta, jag kan köpa 5,7,10 teslor, men jag köper inte en enda, är så nöjd med våran Forester!
Tänk på vad jag skrev och ta lärdom.

Om du tar bort mig nu så är det en kvittens på ditt tillkortakommande.
Ha det så bra.
 
Nej, tror att de tar bort det framöver.
 
L leifa.k skrev:
ca 4% ränta i dag innebär ca 100 papp i avkastning/år minimun. Detta innebär att jag kommer att prata precis hur jag

Jag kan diskutera. Hoppas att kommkande rader kan påverka Om du tycker att det jag säger är ordbajseri, skryt osv, det är väl samma med mitt språk, du har svårt för det, Faan, Man får inte ha pengar i Sverige, då lir det avundssjuka! Har jobbat skift sedan -.77, räkna på det du, folk gnäller på, faan nu blir jag så förbannad på dig! När de får åka mellan olika tidsskillnader o de gnäller, vad har jag gjort sedan -78? Jobbat skift! Samma med frugan, vi har hållit ihop sedan dess. Så far åt helvete med er alla som har emot detta, jag kan köpa 5,7,10 teslor, men jag köper inte en enda, är så nöjd med våran Forester!
Tänk på vad jag skrev och ta lärdom.

Om du tar bort mig nu så är det en kvittens på ditt tillkortakommande.
Ha det så bra.
Du verkar ha svårt att förstå att tråden handlar om elstöd, prova att sova lite och nyktra till om du är påverkad så kanske vi kan diskutera något en annan dag.

Vårda ditt språk, svär inte.
 
  • Gilla
JanneJanne123 och 2 till
  • Laddar…
Jag gav min åsikt om elstöd, tror inte att det är möjligt framöver. Skall åka och ploga här på småländska höglandet nu. Återkommer i morgon, om jag inte blivit blockad.
 
F fribygg skrev:
Hur tror du det blir med elstöd, det är ju det den här tråden ska handla om.
Har solpaneler och batterier, samt checkwatt. Elstödet har ju funnits några år, grönel, tror att vi börjar se slutet på elstödet nu. Tror att jag är bland de sista som kan nyttja elstöd, gröna stödet eller vad det heter. Det är som med allt... man fick för några decennier sedan bidrag till acktank till vedpanna, skit samma eftersom jag svetsade ihop en egen 2x 800l acktank själv, då fick jag inget bidrag minsann.. Fasen, nu får jag tänka på språket, det blir ineffektivt, men det har ni väl tänkt på, språkpoliserna o viktigpettrarna. lägger man detta till nationellt, ja, då förstår man varför det inte händer så mycket i landet Sverige! Mmm Man får inte vara ovårdad i sitt språk. Nej nej. Det går inte för sig alls. Nu hamnade vi lite på sniskan, ot, som man säger. Är ni så noggranna med hur man säger saker, vilket språk man använder, viktigpettrar,
 
Så kan det kvitta. Blocka mig, ta bort mig, spelar ingen roll, ni vet ju tydligast bäst, även om en småföretagare som inte sagt ett knyst i debatten råkar i kläm. Hmm. Får se hur ni gör.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.