Hej,
Den ena routern kommer köras i AP läge. Den har alltså en inkommande nätverkskabel samt en utgående.
Fungerar det att ha denna utgående kabel från routern som körs i AP läge?
(Routern som körs i AP läge är tänkt att sitta i ett garage där jag vill ha samma wifi som i huset. I garaget skall jag även ha en dator vilken skall ha "trådad" anslutning)
Antar att ett alternativ hade varit att använda sig av ytterligare en wifi extender samt en switch.
Den ena routern kommer köras i AP läge. Den har alltså en inkommande nätverkskabel samt en utgående.
Fungerar det att ha denna utgående kabel från routern som körs i AP läge?
(Routern som körs i AP läge är tänkt att sitta i ett garage där jag vill ha samma wifi som i huset. I garaget skall jag även ha en dator vilken skall ha "trådad" anslutning)
Antar att ett alternativ hade varit att använda sig av ytterligare en wifi extender samt en switch.
Det sitter en switch i varje router/accesspunkt redan, så det behövs inga fler. Dra en kabel från valfri LAN-port på routern till valfri LAN-port på AP'n (om inte anvisningarna för AP-läget säger något annat) och koppla in datorn på nån av de andra LAN-portarna.
Sen sätter du som sagt var samma SSID och lösenord på båda så är du hemma. Alternativt kan prylarna ha nån inbyggd mesh-funktion med stöd för wired backhaul. Då använder du den funktionen för att konfigurera och expandera det trådlösa nätet.
Sen sätter du som sagt var samma SSID och lösenord på båda så är du hemma. Alternativt kan prylarna ha nån inbyggd mesh-funktion med stöd för wired backhaul. Då använder du den funktionen för att konfigurera och expandera det trådlösa nätet.
Tack för svar : ))
Skulle det vara ett bättre alternativ att konfa i "repeater läge" istället för AP månntro?
Skulle det vara ett bättre alternativ att konfa i "repeater läge" istället för AP månntro?
Ok,
I nuläget har jag bara denna:
Asus RT-AX58U
https://www.kjell.com/se/produkter/...ar/asus-rt-ax58u-tradlos-router-ax3000-p62196
I nuläget har jag bara denna:
Asus RT-AX58U
https://www.kjell.com/se/produkter/...ar/asus-rt-ax58u-tradlos-router-ax3000-p62196
"Stöd för Aimesh som kan använda andra Asus-routrar för att sammankopplas till ett större sömlöst wifi-nätverk (se länk nedan för lista över modeller som stöds)."
Köp en kompatibel burk, dra kabel mellan och konfigurera Airmesh med wired backhaul.
Köp en kompatibel burk, dra kabel mellan och konfigurera Airmesh med wired backhaul.
Liknande trådar
-
Vägghängd toalett - ok bygga in vattenanslutning?
Badrum -
Harvia Cilindro, inget för att ha i utomhus bastu?
Bastu -
Hur blir man av med trasigt sjutillhållarlås?
Fönster & Dörrar -
Hur ska jag gjuta igen hål i betongplatta?
Badrum -
Honda h55 snöslunga,främre övre fjädern för utkastaren har gått av.
Verktyg, Maskiner & Fordon