253 läst · 2 svar
253 läst
2 svar
Kan man fästa bärlina till trädäck direkt på krypgrunden
Kan man skruva bärlinan på "betongen" som krypgrunden består av? Regeln som fasaden är spikad i sitter 70cm ovanför marken och jag tänker att det blir lite för högt upp att sätta bärlinan i? Hade helst velat slippa gräva för plintar. Marken är jämn och min tanke var att gräva ur 15cm och fylla med makadam samt fiberduk under. Sedan lägga plattor på gruset som stöttar upp reglarna.
Ja, se bara till att fästa den ordentligt med rätt skruv för materialet (massiv betong, lättbetong, tegel etc). Fråga i en seriös bygghandel så får du hjälp.
Jag gjorde precis som du föreslår förra våren, regel på grunden och sen duk-makadam-trädgårdsplattor-altanfötter.
Edit: Jag tror det var dessa vi använde för att fästa bärlinan på grunden: ESSVE GXL fasadplugg
Jag gjorde precis som du föreslår förra våren, regel på grunden och sen duk-makadam-trädgårdsplattor-altanfötter.
Edit: Jag tror det var dessa vi använde för att fästa bärlinan på grunden: ESSVE GXL fasadplugg
Redigerat:
Produkter som diskuteras: "fasadplugg"

Fasadplugg
Fasadpluggar är särskilt utformade för att ha hög hållfasthet och används ofta i grövre material såsom betong och natursten. De är också utmärkta för montering av plåt. Med sin robusta konstruktion kan de hantera stora belastningar och
Läs mer
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Fästa bärlina till pergola i takfot
Utbyggnad och tillbyggnad -
Fästa bärlina i tilläggsisolerad fasad
Altan & Uteplats -
Fästa bärlina till altan i blåbetong?
Altan & Uteplats -
Fästa in bärlina till altantak
Altan & Uteplats -
Vilken skruv ska jag använda för att fästa bärlina till denna vägg?
Altan & Uteplats