B b_hasse #1 Medlem · Västra Götaland · 2 872 inlägg 1 dec 02:07 b_hasse Medlem Västra Götaland 2 872 inlägg 1 dec 02:07 #1 Om jag köper vanligt kolsyrat vatten i 1.5 liters PET-flaska, hur länge kan det förvaras? Blir det längre tid pga kolsyran? #kolsyra #kolsyrat-vatten #tid #vatten
Om jag köper vanligt kolsyrat vatten i 1.5 liters PET-flaska, hur länge kan det förvaras? Blir det längre tid pga kolsyran?
O #2 Medlem · 1 795 inlägg 1 dec 02:15 O Medlem 1 795 inlägg 1 dec 02:15 #2 B b_hasse skrev: Om jag köper vanligt kolsyrat vatten i 1.5 liters PET-flaska, hur länge kan det förvaras? Blir det längre tid pga kolsyran? Precis hur länge som helst. Vattnet alltså, kolsyran försvinner efterhand. Men vattnet blir kvar.
B b_hasse skrev: Om jag köper vanligt kolsyrat vatten i 1.5 liters PET-flaska, hur länge kan det förvaras? Blir det längre tid pga kolsyran? Precis hur länge som helst. Vattnet alltså, kolsyran försvinner efterhand. Men vattnet blir kvar.
Höghus #3 Allvetare · Stockholm · 2 700 inlägg 1 dec 06:55 Höghus Allvetare Stockholm 2 700 inlägg 1 dec 06:55 #3 I plåtburkar stannar kolsyran kvar, inte i plastflaskor. /Höghus
X xxargs #4 Medlem · 1 600 inlägg 1 dec 19:57 xxargs Medlem 1 600 inlägg 1 dec 19:57 #4 Kolsyran har konserverande verkan i vattnet/läsken - det är en av anledningarna varför buteljerad dryck nästan alltid har sålts kolsyrad i mer eller mindre stark nivå.
Kolsyran har konserverande verkan i vattnet/läsken - det är en av anledningarna varför buteljerad dryck nästan alltid har sålts kolsyrad i mer eller mindre stark nivå.