En sådan här konstig lösning har jag i en del av huset. ”TV-kabel” dragen rätt genom ytterväggen och in.

Nu är det ommålningsdags och jag undrar om jag helt enkelt kan skära av sladden och spackla in? Alternativt försöka dra ut den utifrån.

TV-kabel ser jag inte att jag kommer behöva. Nån kanske säger att det är bra att ha men jag ställer mig tveksam.
 
  • Vit vägg, trägolv, omonterad vit kabelstam fastsatt på vägg, ligger slak nedåt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
inga problem att klippa och dra ut. Behovet är nog inte så stort - vill du vara mera framtidssäker så kanske en nätverkskabel är mera användbar.
 
  • Gilla
Rejäl och 1 till
  • Laddar…
Bara klippa och peta in + lite spackel, ska du inte måla eller nya tapeter nu, så häng en tavla över hålet 🙂
 
  • Gilla
  • Haha
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
J jonaserik skrev:
Bara klippa och peta in + lite spackel, ska du inte måla eller nya tapeter nu, så häng en tavla över hålet 🙂
En tavla 30 cm från golvet? Blir nog kanon 😅
 
  • Haha
  • Gilla
Kajsa11 och 17 till
  • Laddar…
Blir att skaffa en som går från golv till tak då 😉, finns med många olika motiv av den sorten.
 
krillek krillek skrev:
En tavla 30 cm från golvet? Blir nog kanon 😅
En liten miniatyrtavla. Kan ju hävda att det är en installation.

Hursomhelst, tack alla för snabba och tydliga svar.
 
  • Gilla
Ruffeboy och 6 till
  • Laddar…
J jonaserik skrev:
Blir att skaffa en som går från golv till tak då 😉, finns med många olika motiv av den sorten.
En helfigurspegel kanske, i min mening det allra vackraste man kan ha på väggen, men det tycker kanske inte ni andra 😜
 
  • Haha
utmedväg19 och 3 till
  • Laddar…
Vi hade en gammal kabel-TVkabel som gick in genom väggen i en altandörrkarm. Jag drog ut den och limmande in en bit rundstav i samma dimension som hålet. Kände att det blir en mer gedigen lösning än att fylla hålet med spackel.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 4 till
  • Laddar…
rascalsrule rascalsrule skrev:
En helfigurspegel kanske, i min mening det allra vackraste man kan ha på väggen, men det tycker kanske inte ni andra 😜
Kanske kommer an på hur man ser ut?
 
  • Gilla
  • Haha
TobbeP och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.