R Rejäl skrev:
Hur ska vi andra veta det…
Den som du har där finns det någon datering på den?
Hur menar du?Jag ritade upp mitt tak i CAD programmet och sedan kontaktade jag säljaren på k-bygg och på så sätt fick jag dom färdiga längder kapade så var enkelt att montera.Men hade lägre lutning än 14 grader så säljaren kontakta tillverkaren som räknade ut belastningen på taket och kom fram till 21mm skulle behövas.Sedan räknade säljaren ut resten. Väldigt bekvämt och smidigt men allt som kom med.
 
R
V växelventil skrev:
Hur menar du?Jag ritade upp mitt tak i CAD programmet och sedan kontaktade jag säljaren på k-bygg och på så sätt fick jag dom färdiga längder kapade så var enkelt att montera.Men hade lägre lutning än 14 grader så säljaren kontakta tillverkaren som räknade ut belastningen på taket och kom fram till 21mm skulle behövas.Sedan räknade säljaren ut resten. Väldigt bekvämt och smidigt men allt som kom med.
Den montageanvisningen som du visade upp framsidan på är daterad 2020-12-22 och det är den som finns på nätet.
Den som du har på din datorskärm vad är det för anvisning? Den är daterad?
 
R Rejäl skrev:
Nehe… 🤣
Men det är av vikt att denna herren lär sig så att man inte vilseleder TS i onödan…
Enig.
 
R Rejäl skrev:
Den montageanvisningen som du visade upp framsidan på är daterad 2020-12-22 och det är den som finns på nätet.
Den som du har på din datorskärm vad är det för anvisning? Den är daterad?
Står bara detta.Du kan få numret till säljaren på k-bygg om du vill.
 
  • Bild på datorskärm visar text "ArcelorMittal Construction Sverige AB" med adress och webbsida.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
R
V växelventil skrev:
Står bara detta.Du kan få numret till säljaren på k-bygg om du vill.
Då kanske du har lärt dig något nu i denna tråden..
Den bilden du refererade till var deras montageanvisning daterad 2020-12-22 och i den står ingett utav dina påståenden.
Hade du bara lagt in rätt anvisning och berättat om säljarens kontakt med tillverkaren så hade vi sluppit flera sidor i denna tråden…

Ha en trevlig kväll😉
 
R Rejäl skrev:
Då kanske du har lärt dig något nu i denna tråden..
Den bilden du refererade till var deras montageanvisning daterad 2020-12-22 och i den står ingett utav dina påståenden.
Hade du bara lagt in rätt anvisning och berättat om säljarens kontakt med tillverkaren så hade vi sluppit flera sidor i denna tråden…

Ha en trevlig kväll😉
Men är du på riktigt. Vad är det för fel?Jag fick med mig 2st montageanvisningar.Hur är det fel menar du
 
  • Närbild på text på skärm, svenska instruktioner, rubrik "Ställ ordning din arbetsplats", något om underhåll.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Här har jag lagt mitt tak.syns ju klart att detta inte är lutning på 14 grader.
 
  • Utbyggnad under konstruktion, svarta plåttak, trästomme, grusgrund, skogsbakgrund, molnig himmel, byggmaterial och trappa.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Domare i svartvitt randig tröja gör timeout-tecken med händerna, sport, idrott, avbrott, signalering.
 
  • Gilla
  • Haha
Snarkologen och 3 till
  • Laddar…
Din tomte du vet att det är samma monteringsanvisnig som jag har du länkade till.Tror du inte är finns någon anledning varför vi tog 23mm råspont istället för 17mm.
 
  • Dokument med instruktioner för takläggning och fakturauppgifter med produkter, ordernummer och kontaktinformation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ge er inte!! 😉
 
R
N Niklaspe skrev:
Ge er inte!! 😉
Men han fattar inte att det inte är samma😮så jag har slutat o svara honom då jag ha utförligt skrivit i ett antal sidor med hans felaktigheter…
 
R Rejäl skrev:
Men han fattar inte att det inte är samma😮så jag har slutat o svara honom då jag ha utförligt skrivit i ett antal sidor med hans felaktigheter…
.erkänn att du har fel om inte annat visa den monteringsanvisningen hur du ska montera taket med 8 graders lutning.alla som laddar ner din länk ser att det är samma monteringsanvisnig som jag har och det står exakt lika.Du gör bara bort dig ännu mera.
 
Redigerat:
Ledsen att avslöja det här för er, men för oss som står vid sidan och tittar in i sandlådan så finns det ingen vinnare i er fajt och ju längre ni håller på så blir det bara ännu tydligare.

Trevlig helg
 
Om du tittar på egna inlägg 35 så ser du att det står exakt lika som min monteringsanvisning som den jag har.
 
R
V växelventil skrev:
.erkänn att du har fel om inte annat visa den monteringsanvisningen hur du ska montera taket med 8 graders lutning.alla som laddar ner din länk ser att det är samma monteringsanvisnig som jag har och det står exakt lika.Du gör bara bort dig ännu mera.
Vinnare är det sällan i en diskussion med två som tycker och uppfattar olika…
Men jag anser att att jag har visat hans motsägelser i sitt skrivande, det var det enda jag var intresserad utav så att ingen annan blir drabbad av dessa felaktigheter…
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.