R Rejäl skrev:
Nehe… 🤣
Men det är av vikt att denna herren lär sig så att man inte vilseleder TS i onödan…
Som vanligt när vi diskuterar och du har fel så smiter du som vanligt och du kommer göra det igen.
 
R
V växelventil skrev:
Som vanligt när vi diskuterar och du har fel så smiter du som vanligt och du kommer göra det igen.
Hur har jag smitit, Jag har svarat dig utförligt eller har jag inte det?
Men att du inte förstår kan knappast vara mina problem…

Så du menar att jag inte får svara andra… nu får du ta o kamma dig och sätta dig o fråga om vad du vill..
 
R Rejäl skrev:
Hur har jag smitit, Jag har svarat dig utförligt eller har jag inte det?
Men att du inte förstår kan knappast vara mina problem…

Så du menar att jag inte får svara andra… nu får du ta o kamma dig och sätta dig o fråga om vad du vill..
Det har du väl inte gjort. Du skrev ju själv minst 17mm men nu skriver du 17mm?Då måste du vilseleder ts med.Lägger du 17mm råspont på 8graders lutning blir det ju fel eller tycker du att tillverkaren vilseleder med om dom rekommenderar 21mm pä 8 graders lutning Ska visa offerten så får du själv avgöra om 23 mm är fel.
 
R
V växelventil skrev:
Det har du väl inte gjort. Du skrev ju själv minst 17mm men nu skriver du 17mm?Då måste du vilseleder ts med.Lägger du 17mm råspont på 8graders lutning blir det ju fel eller tycker du att tillverkaren vilseleder med om dom rekommenderar 21mm pä 8 graders lutning Ska visa offerten så får du själv avgöra om 23 mm är fel.
HERREJÖSSES😮
Läs va du skriver eller be någon i din närhet att läsa det först så tar vi en diskussion efter det…
 
R Rejäl skrev:
HERREJÖSSES😮
Läs va du skriver eller be någon i din närhet att läsa det först så tar vi en diskussion efter det…
Nu börjar du som vanligt smita iväg.Skrev du inte i början minst 17mm och nu räcker det med 17mm.Är det ingen skillnad?vilken tjocklek ska du ha om du lägger råsponten på 8 graders lutning.
 
R
V växelventil skrev:
Nu börjar du som vanligt smita iväg.Skrev du inte i början minst 17mm och nu räcker det med 17mm.Är det ingen skillnad?vilken tjocklek ska du ha om du lägger råsponten på 8 graders lutning.
Jag tar detta en gång till:

Jag har inte påståt något annat än det som står i montageanvisningen!

Du påståd att enligt montageanvisningen så ska det vara råspont 23mm (vilket är felaktigt)
Håller du inte med bevisa det?

Alltså minimum kravet är 17mm råspont eller plywood enligt montageanvisningen.

Om du inte håller med visa vart i anvisningen det står!
 
R Rejäl skrev:
Jag tar detta en gång till:

Jag har inte påståt något annat än det som står i montageanvisningen!

Du påståd att enligt montageanvisningen så ska det vara råspont 23mm (vilket är felaktigt)
Håller du inte med bevisa det?

Alltså minimum kravet är 17mm råspont eller plywood enligt montageanvisningen.

Om du inte håller med visa vart i anvisningen det står!
Och som det står ska du kontakta tillverkaren om lutningen blir under 14 grader så hållfasthet blir rätt till den tilltänkta lutningen eller hur.och räknar tillverkaren ut efter kontakt vilken tjocklek på råspont som gäller så måste väl jag följa den precis som det står i montageanvisningen. Och säger tillverkaren och säljaren att du ska ha 21mm men bygghandeln har inte 21mm utan 23 mm.Är ju lite svårt att hitta råspont på 21mm.
 
R
V växelventil skrev:
Och som det står ska du kontakta tillverkaren om lutningen blir under 14 grader så hållfasthet blir rätt till den tilltänkta lutningen eller hur.och räknar tillverkaren ut efter kontakt vilken tjocklek på råspont som gäller så måste väl jag följa den precis som det står i montageanvisningen. Och säger tillverkaren och säljaren att du ska ha 21mm men bygghandeln har inte 21mm utan 23 mm.Är ju lite svårt att hitta råspont på 21mm.
Vart i anvisningen står det att man ska kontakta tillverkaren vid montage på lägre lutning än 14 grader?
 
R
V växelventil skrev:
Och som det står ska du kontakta tillverkaren om lutningen blir under 14 grader så hållfasthet blir rätt till den tilltänkta lutningen eller hur.och räknar tillverkaren ut efter kontakt vilken tjocklek på råspont som gäller så måste väl jag följa den precis som det står i montageanvisningen. Och säger tillverkaren och säljaren att du ska ha 21mm men bygghandeln har inte 21mm utan 23 mm.Är ju lite svårt att hitta råspont på 21mm.
I o med att du inte har visat något ur montageanvisningen som styrker dina påståenden! så anser jag att denna diskussion är över…
 
R Rejäl skrev:
I o med att du inte har visat något ur montageanvisningen som styrker dina påståenden! så anser jag att denna diskussion är över…
Jag visar både offerten och montageanvisningen när jag kommer hem.
 
R
V växelventil skrev:
Jag visar både offerten och montageanvisningen när jag kommer hem.
Då inväntar jag med spänning på montageanvisningen.
Offerten har inte varit på tapeten så den kan du spara för dig själv då den är orelevant…
 
Här ser du vad som står och jag köpte genom ÅF (k-bygg) och kontaktade dom som i sin tur räknade ut vad jag skulle ha för tjocklek på råsponten.
 
  • Illustration av arbetare på tak, säkerhetsutrustning, svenskt instruktionstext, takläggning, byggarbete, säkerhetsinformation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
R
V växelventil skrev:
Här ser du vad som står och jag köpte genom ÅF (k-bygg) och kontaktade dom som i sin tur räknade ut vad jag skulle ha för tjocklek på råsponten.
V växelventil skrev:
Här ser du vad som står och jag köpte genom ÅF (k-bygg) och kontaktade dom som i sin tur räknade ut vad jag skulle ha för tjocklek på råsponten.
Vet inte var den kommer ifrån?
Du hade en förstasida på bild i tråden är det den.
Jag bifogar montageanvisningen hör så kan du väl visa vart det står! https://www.armat.se/images/downloads/2022/Armatur_Monteringsanvisning_Galant.pdf
 
Jag fick 2st montageanvisningar med.
 
  • Datorskärm visar teknisk dokumentation, notering framför, kontorsutrustning i underkant, svenska texter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
R
V växelventil skrev:
Jag fick 2st montageanvisningar med.
Hur ska vi andra veta det…
Den som du har där finns det någon datering på den?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.