Hej Stefan!S stefan991 skrev:
Har du lyckats ersätta dina don? Hur gjorde du? Vad ersatte du dem med?
Mvh
Utan att byta ut den rektangulära kanalen som kommer från vinden? till ett cirkulär finns det nog inte mycket att hämta på marknaden.
Möjligtvis någon form av golvventil för ventilerade golv, men det blir iofs typ lika det som det som sitter där.
Ett alternativ kan ju vara att försöka montera ner det och lackera det i samma kulör som väggen för att få det att smälta in bättre.
Möjligtvis någon form av golvventil för ventilerade golv, men det blir iofs typ lika det som det som sitter där.
Ett alternativ kan ju vara att försöka montera ner det och lackera det i samma kulör som väggen för att få det att smälta in bättre.
Det ser lite tight ut mot väggen för att få plats med en takspridare oavsett typ och modell.
Om det är snygghetsfaktorn du är ute efter vill du antagligen inte heller bygga en låda över dörren som man då skulle kunna montera något i.
Det du skulle behöva göra om du önskar ett tilluftsdon typ swegons SDK eller liknande är att flytta in kanalen minst 150mm i rummet, samtidigt byter du den flexibla slangen till en plåtkanal.
För nyfikenhetens skull finns det något fabrikat eller så angivet på baksidan av dina don?
Om det är snygghetsfaktorn du är ute efter vill du antagligen inte heller bygga en låda över dörren som man då skulle kunna montera något i.
Det du skulle behöva göra om du önskar ett tilluftsdon typ swegons SDK eller liknande är att flytta in kanalen minst 150mm i rummet, samtidigt byter du den flexibla slangen till en plåtkanal.
För nyfikenhetens skull finns det något fabrikat eller så angivet på baksidan av dina don?
Liknande trådar
-
Torp med timmerstockar som är trasiga. Se gärna bilderna och informera mig gärna om detta går att laga, byta ut och kostnad?
Fritidshus -
Behöver byta ojordad sladd med ojordat uttag till sladd med jordat uttag och detta gammal armatur. Hur gör jag ?
Belysning -
Ska jag byta detta sågspån/kutterspån mot cellulosa?
Isolering -
Vad av detta får jag byta ut till nytt
El -
Golvvärme- Behöver vi byta ut detta?
Värme allmänt