Hej!

Ska måla om ett rum i nyförvärvad kolonistuga. På väggarna sitter en vävtapet. Verkar inte som att de som satt upp väven gett hörnen någon större omsorg. Det är en tydlig skarv som ser ut att riskera att börja lossa. Tänker därför att jag ska använda någon fog i hörnen innan jag målar.

Nu till frågan; hittade en våtrumsfog/tätning i ett förråd i stugan. Förstår att denna inte är gjord för mitt ändamål, men den ska fästa på det mesta och är övermålningsbar. Känns rätt värt om jag kan utnyttja det som redan finns här. Men är det en dum idé att foga hörnen med detta? Om ja - vad ska jag i så fall använda?

Bifogar bild på ett hörn och på produkten.

Allt gott, David

• Hörn med vävtapet och skarv som riskerar att lossna i rum, kort efterfrågan om lämplig fogning före målning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hand håller i en flaska Easy Fix tätningsmedel, märkt som vit och vattenresistent, för användning utan patronpistol.
    Skapa konto
  • Närbild på en hand som håller en förpackning av Easy Fix tätningsmedel, med text och instruktioner synliga på etiketten.
    Skapa konto
Jag skulle gissa på att flaskan är 20-30 år gammal, så även om produkten kanske kan göra det du vill kan det vara värt att testa på någon lös bit och se om den beter sig som tänkt först…

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.