Jag håller på att byta strömbrytare och köpte en hög med trapp varianter då det är det enda som används här.
Dock så blev jag osäker på om jag har rätt variant eller om det är någon budget variant av Schneider Exxacct.
Det finns bara möjlighet att koppla på 3 ställen på den nya brytaren (vita pilar), ska man skippa jordningen isåfall eller behöver jag en brytare med fler kontakter?
Så här ser de olika brytarna ut där man även ser hur det är kopplat i nuläget, det finns ett vägguttag undertill vilket jag förmodar är de extra kablarna.
Dock så blev jag osäker på om jag har rätt variant eller om det är någon budget variant av Schneider Exxacct.
Det finns bara möjlighet att koppla på 3 ställen på den nya brytaren (vita pilar), ska man skippa jordningen isåfall eller behöver jag en brytare med fler kontakter?
Så här ser de olika brytarna ut där man även ser hur det är kopplat i nuläget, det finns ett vägguttag undertill vilket jag förmodar är de extra kablarna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
De x märkta plintarna är inte kopplade till något internt. De är bara en skarvplint. Du kan som sagt använda en wago i stället. Är det fördragen slang som resulterar de dessa onödiga skarvar?
Jag antar det, inget jag satt själv utan befintlig installation från när huset byggdes 2002.D Daniel 109 skrev:
Då kör vi med en wago, tack för tipset.
Hur ser den ut på baksidan?P Pittersenn skrev:Jag håller på att byta strömbrytare och köpte en hög med trapp varianter då det är det enda som används här.
[bild]
I de fall de har en kopplingsplint är det ett X på knappen. Mina Exxact trappbrytare har det på två av tre oanvända knappar. Men TS har uppenbarligen inte det. Samma sak framgår säkerligen på schemat på baksidan.
Men svaret på frågan du fick, är den att du trodde att brytaren trotts allt har kopplingsplintar?
Men svaret på frågan du fick, är den att du trodde att brytaren trotts allt har kopplingsplintar?