Hej vad betyder följande meddelande?

Diskmaskinen går inte starta.
 
  • Suddig bild på en stängd diskmaskin av märket Elektra Helios med display och kontrollknappar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Kontrollpanelen på en diskmaskin med lysande symboler och felkod "i20" visas på displayen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Att du behöver stänga av och Starta om den.
 
B Bopåzoo skrev:
Att du behöver stänga av och Starta om den.
Kanske pinsamt, men kan ha varit att jag bara behövde vänta lite. Jag startade om flera gånger och inget hände. Men jag tror jag kanske bara behövde vänta.
 

Bästa svaret

Jag tolkar det som att den är inställd på en timmes startfördröjning.
 
  • Gilla
Gopnik och 1 till
  • Laddar…
A
G Gopnik skrev:
Hej vad betyder följande meddelande?

Diskmaskinen går inte starta.
1h startfördröjning
Vill du påskynda detta måste trycka upprepade ggr på delayknappen tills h försvinner
 
  • Gilla
Gopnik och 1 till
  • Laddar…
Tack mrsnhp och electroluxaren! Jag tror ni har rätt. Den brukar starta direkt och har för mig det brukar stå auto och inte 1h (då jag väljer auto). En timmes startfördröjning låter rimligt. Jag ska testa det du skrev electroluxaren angående delayknappen när jag kommer hem, i värsta fall väntar jag bara en timme. Tack för svar.
 
  • Gilla
mrsnhp
  • Laddar…
G Gopnik skrev:
Kanske pinsamt, men kan ha varit att jag bara behövde vänta lite. Jag startade om flera gånger och inget hände. Men jag tror jag kanske bara behövde vänta.
Nädå inte pinsamt, höll själv på att kasta ut min diskmaskin över detta en gång :crysmile: men har lärt mig att de flesta maskiner börjar funka igen om man trycker en miljoner gånger (y)
 
G Gopnik skrev:
Tack mrsnhp och electroluxaren! Jag tror ni har rätt. Den brukar starta direkt och har för mig det brukar stå auto och inte 1h (då jag väljer auto). En timmes startfördröjning låter rimligt. Jag ska testa det du skrev electroluxaren angående delayknappen när jag kommer hem, i värsta fall väntar jag bara en timme. Tack för svar.
1h startfördröjning verkade vara det rätta svaret! Jag försökte få bort fördröjningen genom att klicka flera gånger på delay, inget hände. Men jag lät den stå och till slut började den köra (troligen efter en timme). Skönt att det inte var något större fel.

Tack!
 
  • Gilla
mrsnhp
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.