Hej, Vi har en ventil i badrummet som vi inte vet hur man skall rengöra. Det är ventilen som sitter för den mekaniska frånluftskanalen. Där finns två hål men inga skruvar att skruva ut. Sitter ett nät bakom. Eftersom luften hela tiden sugs ut här så samlas mängder med damm ect. Fungerar inte att dammsuga bort det. Tack på förhand ifrån nyblivna husägare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Den SKA sitta löst så man kan plocka bort den och rengöra. Skulle bli förvånad om den var limmad. Säker på att den inte bara sitter hårt? Annars finns det väl smalare munstycken till dammsugaren som bör komma åt där.
Tyvärr, sitter helt fast rubbas inte. Kanske har de helt enkelt limmat fast den. Varför man nu skulle vilja göra något sådant. Min fru har provat med smalare munstycke men dammet sitter fast. Får se om jag kan lösa det med någon form av tryckluft.
Ja, tryckluft bör ju lösa problemet. Dock är det ju nästan en förutsättning att man faktiskt äger en kompressor för att detta skall vara ett alternativ. Jag tror inte att tryckluft på burk á "tangentbordsrengöring" duger här.
Liknande trådar
-
Hur gör man med en ventil som inte vrider?
Badrum -
FTX - bara frånluft i källaren eller inte ventilera källaren alls?
Ventilation -
När ventilera på vinden och inte?
Tak & Vind -
Servisventiler självdränerande eller inte? Kvalitetsskillnader rent allmänt?
Vatten & Avlopp -
Rengöra vattenlås som inte går att lyfta?
Vatten & Avlopp