Hej.
Jag har ett hus som är byggt mitten 90-tal, enligt bygglovsansökan skall det finnas vattenburen golvvärme i hallen på entréplan. Det har alltid varit svinkallt där men så hittade jag en lurig rördragning i krypgrunden med en pump och termostat, kan dessa tillhöra det systemet? Går det att prova själv eller skall jag ta hit en röris?
Tack på förhand!
Jag har ett hus som är byggt mitten 90-tal, enligt bygglovsansökan skall det finnas vattenburen golvvärme i hallen på entréplan. Det har alltid varit svinkallt där men så hittade jag en lurig rördragning i krypgrunden med en pump och termostat, kan dessa tillhöra det systemet? Går det att prova själv eller skall jag ta hit en röris?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tack på förhand!
Tack, ska jämföra ritningar.Demmpa skrev:
Jag håller med, det mesta är hemmafixat här, så det är lite klurigt att lista ut allt.@ @ndreas skrev:
Tack! Den nedre slingan är märklig då det är radiatorer i källaren, dock uppritat på bygglov för golvvärme.P Plutus skrev:
Jag får felsöka termostat och pump till att börja med låter det som. Luftning vet jag inte hur man gör i golvslingor, men det får undersökas.
Liknande trådar
-
Vad är detta på fördelarcentral golvvärme?
El -
Någon som hört detta ljud förut? Nibe F730 med vattenburen golvvärme. Låter som stenar i rör
Vatten & Avlopp -
Kan jag dimensionera framledning till golvvärmeshunt på detta vis?
Värme allmänt -
Är detta korrekt installerad golvvärme?
Badrum -
Är detta värmeväxlare för golvvärme?
Värme allmänt