Hej
En diskussion om bkrs tillåtna toleranser på fogsprång mm.
Behöver ni plattsättare verkligen 2 mm Max på fogsprången.
hade inte nåt att sätta emot "hantverkarn" för han var inom toleransen enligt bkr.
här kommer en bild på fogsprång på under 2 mm
En diskussion om bkrs tillåtna toleranser på fogsprång mm.
Behöver ni plattsättare verkligen 2 mm Max på fogsprången.
hade inte nåt att sätta emot "hantverkarn" för han var inom toleransen enligt bkr.
här kommer en bild på fogsprång på under 2 mm
Det var en roligt ställd fråga. Det är väl inget som hindrar en kund att i sin offertförfrågan speca exakt vad för krav han har och även påtala att betalning inte kommer att göras fören godkänd besiktning utförts. Men det ställer då givetvis krav på bakomvarande vägg och den har nog sällan kakelsättaren byggt och då återgår grundkravet till beställaren att han tillhandahåller förutsättningen för sitt krav.
Toleransen som BKR har beror på att någonstans så måste något slags minimikrav utgå ifrån det är mycket beroende på plattors storlek och hur dom är, tex vågformade etc etc.
Toleransen som BKR har beror på att någonstans så måste något slags minimikrav utgå ifrån det är mycket beroende på plattors storlek och hur dom är, tex vågformade etc etc.
Jag tycker det är sorgligt att man kan kalla sig hantverkare med ett sådant resultat. Med hantverk så inbillar man sig rätt, riktigt, kvalitet, etc. 2 mm fogsprång är inget vidare. Om jag satte plattor så själv så skulle jag tagit bort dem och justerat underlaget innan det brunnit/torkat.
Ja det räcker tydligen inte att ha en dialog om att det ska vara rakt och snyggt, att man inte lär sig att specca upp hur man vill ha det på papper (känns omöjligt) .cecar33 skrev:Det var en roligt ställd fråga. Det är väl inget som hindrar en kund att i sin offertförfrågan speca exakt vad för krav han har och även påtala att betalning inte kommer att göras fören godkänd besiktning utförts. Men det ställer då givetvis krav på bakomvarande vägg och den har nog sällan kakelsättaren byggt och då återgår grundkravet till beställaren att han tillhandahåller förutsättningen för sitt krav.
det känns som han gjorde kaklingen med vetskapen om dem 2 mm, för jag ifrågasatte några gånger, men han sa det syns inte efter fogningen.
Liknande trådar
-
12mm rör i denna?
Vatten & Avlopp -
Flytspackla eller golvspånskiva på 22mm golvspånskiva med golvvärme
Golv -
Kakelsättare gjort ett dåligt jobb med silikonet, eller?
Kök -
Hur får jag den här övergången från 32mm PEM till 12 mm vinkel?
Vatten & Avlopp -
Något material som är starkare än 22mm golvspån?
Golv