Jag behöver lite inspiration.....vi kommer att ha ett ljust kök (typ Nexus björk), valnötsskivor i laminat och eklaminat på golv. Till detta antar jag att ett kakel i inte alltför tråkig och intetsägande färg skulle bli bra....frågan är vilket kakel man ska ha? Vi gillar mosaik eller kakelplattor i storleken 10x10.
Någon som har nån bra idé, eller rentutav nån bra bild?

mitt första förslag är: beställ ALLA köksleverantörers kataloger. Där finns mycket inspiration.

Dessa färger skulle kunna passa:

SHINY%20verde%20oscuro%20UT.jpg

SHINY%20verde%20turquesa%20UT.jpg

mosaico_multicolor_d.jpg

Den tyckte jag det var häftig, den finns i 10x10
329.jpg

341.jpg

315.jpg

Och självfallet, mosaik:

R2602.jpg

Fasting65: Skitbra tips! Jag har bara Marbodal och Kvik än så länge, men jag antar att det finns en hel uppsjö! Ska nog kolla länkguiden här och sen ska brevbäraren få mycket att göra! ;D

Sweli: Jag gillade verkligen bild 3 och 7....nån grön eller brun nyans är kanske inte så dumt. Tack för tipsen!

Bra val, nr 3!! Vårt kökskakel nämligen! ;D

Vi har vita luckor med laminatskiva i ekimitation till detta! :D

Snigel skrev:
Fasting65: Skitbra tips! Jag har bara Marbodal och Kvik än så länge, men jag antar att det finns en hel uppsjö! Ska nog kolla länkguiden här och sen ska brevbäraren få mycket att göra! ;D

Sweli: Jag gillade verkligen bild 3 och 7....nån grön eller brun nyans är kanske inte så dumt. Tack för tipsen!
Bil nr7 syns inte så bra men det är metalic grön.
Metalic mosaik är det nya som har kommit.

Jenny_U skrev:
Bra val, nr 3!! Vårt kökskakel nämligen!  ;D

Vi har vita luckor med laminatskiva i ekimitation till detta! :D
Jenny, vi ska precis som du ha eklaminat och vita luckor. Funderar på samma kakel som du har. Det vore skoj att få se en bild på hur det ser ut hos er.

/Björn

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.