383 läst · 4 svar
383 läst
4 svar
Kakel på kakel i sta bytt badrum från 2014
Halloj
Någon som har erfarenhet av kakel på kakel hur länge det håller.
Bor i brf där man stambytte 2014 så känns onödigt att riva allt och det blir ju mycket dyrare också!
Jag tänker då att man kanske bara kan kakla om då rör samt tätskikt är rätt nytt.
Vill kakla om då de förra ägarna inte valde ett så snyggt kakel samt en bård 😵💫😵💫
Tacksam för input
Hantverkarna vill så klart göra ett nytt badrum men det kostar ju sååå mycket mer samt att jag har 2 badrum att göra
Tusen tack ✨💛
Någon som har erfarenhet av kakel på kakel hur länge det håller.
Bor i brf där man stambytte 2014 så känns onödigt att riva allt och det blir ju mycket dyrare också!
Jag tänker då att man kanske bara kan kakla om då rör samt tätskikt är rätt nytt.
Vill kakla om då de förra ägarna inte valde ett så snyggt kakel samt en bård 😵💫😵💫
Tacksam för input
Hantverkarna vill så klart göra ett nytt badrum men det kostar ju sååå mycket mer samt att jag har 2 badrum att göra
Tusen tack ✨💛
Vi har kakel-på-kakel inkl ny golvvärme, ser ut som nytt efter 17 år. Det ligger alltså 2 separata värmesystem varav endast det övre är inkopplat. Orsaken till nyläggningen var att golvvärmen slutat fungera och lägenheten på den tiden var hyresrätt.
Jag har inte hört något om att kakel på kakel inte skulle hålla. Det gäller bara att komma ihåg att det är 2014 som gäller för åldern på badrummet fast kaklet är från 2025.
Sen kan det ju se konstigt ut kring dörren och ev. fönster etc. Det kan bli så att toaletten inte längre går ner på avloppsröret därför att det är för kort avstånd till väggen.
Sen kan det ju se konstigt ut kring dörren och ev. fönster etc. Det kan bli så att toaletten inte längre går ner på avloppsröret därför att det är för kort avstånd till väggen.
Bra poäng! Jag har fönster så får titta på detta med byggaren! Tror toalett inte kommer vara ett problem . Kommer säga att det är från 2014 🌸BirgitS skrev:
Jag har inte hört något om att kakel på kakel inte skulle hålla. Det gäller bara att komma ihåg att det är 2014 som gäller för åldern på badrummet fast kaklet är från 2025.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Endast kakelfix på tätskikt istället för kakel och klinker
Badrum -
Limrester våtrumstapet betongvägg. Ta bort innan kakel?
Tvättstuga -
Så väljer du rätt eldstad - braskaminer, kakelugnar och pelletskaminer
Artikelkommentarer -
Sätta tillbaka enstaka kakelplattor?
Badrum -
Bästa sättet att ta ner kakel
Kök