Hej,

Köpte en Kärcher WD6P Premium för några månader sedan och den har fungerat riktigt bra! Nu när jag renoverar köket så har sugförmågan mer eller mindre försvunnet!? Jag har provat tömma påsen som var tung men långt ifrån full, jag har även provat knappen som ska rengöra filtret par gånger. Har också kontrollerat så att det inte ligger massa damm och skit utanför påsen i dammsugaren.

Jag har haft en Flex giraffslip kopplat till den(Slipat 18 kvm tak 3-4 gånger med olika sandpapper) och nu har jag då suget en hel del grus, damm och skit från bilning av klinker golv med ingjut värmeslinga.

Kan det verkligen vara så att jag behöver nytt filter?

Det är inte något i röret bara? Kör en piprens av något slag igenom. Vet jag fått rensa min likadan maskins slang från grejer som råkat fastna.

T.ex, har du sugit upp lätt blöt material, dammigt så kan det klibba och skapa en hinna i röret som minskar hålets storlek.

Är det inte det, och du bytt påse så är det ju troligen filtret som inte kan andas ordentligt.

• Gilla
Skittele
  • Laddar…
Helt rätt, konstigt nog slog tanken mig inte tidigare, ska kolla detta så snart som möjligt men köper ett filter när jag är i stan ändå, det lär ju komma till användning förr eller senare.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.