1 953 läst · 5 svar
2k läst
5 svar
Kärcher med rörrensare stannar intermittent
Skulle rensa rör idag, har en Kärcher K7.400 samt en 20m rensslang med rensdysa (1framåt, 3sidor).
Drar igång tvätten och det sprutar på bra, men efter ca 2-3sekunder stannar tvätten och pausar 2s för att sen starta igen. Så fortsätter den sålänga jag håller handtaget intryckt.
Det är inget problem med tilloppet, vattenslangen man mata fram mer än vad tvätten kan pumpa.
Kör jag tvätten med vanliga munstyckena så kör den utan problem. Tar jag loss främre munstycket och kör handtaget ensamt så kör tvätten utan problem i 1min.
Jag fungderar på om det sitter en trycksensor som reagerar på "mellantryck", och inte lågtryck eller högtryck med tanke på att den kör på övriga ovan sätt.
Någon med likande erfarenheter?
Drar igång tvätten och det sprutar på bra, men efter ca 2-3sekunder stannar tvätten och pausar 2s för att sen starta igen. Så fortsätter den sålänga jag håller handtaget intryckt.
Det är inget problem med tilloppet, vattenslangen man mata fram mer än vad tvätten kan pumpa.
Kör jag tvätten med vanliga munstyckena så kör den utan problem. Tar jag loss främre munstycket och kör handtaget ensamt så kör tvätten utan problem i 1min.
Jag fungderar på om det sitter en trycksensor som reagerar på "mellantryck", och inte lågtryck eller högtryck med tanke på att den kör på övriga ovan sätt.
Stopp i småhålen på slangen, har råkat ut för samma sak.C corre skrev:Skulle rensa rör idag, har en Kärcher K7.400 samt en 20m rensslang med rensdysa (1framåt, 3sidor).
Du menar att mottrycket blir för högt och pumpen slår av? Borde väl bete sig så med strypning på flata munstycket som är reglerbart, dvs att man kan strypa strålen.
Samtliga hål sprutar vatten, med rätt bra tryck. Helt ny slang, första gången den kördes.
Samtliga hål sprutar vatten, med rätt bra tryck. Helt ny slang, första gången den kördes.
Om du har bra tryck i slangen och det inte minskar när maskinen pausar så har du helt enkelt mer vatten till högtrycken än vad den klarar av att trycka ut. Mao helt korrekt såvida inte några hål är igensatta.
Alla kompressorer jobbar så om dom är rätt dimensionerade i sitt system.
Alla kompressorer jobbar så om dom är rätt dimensionerade i sitt system.
I detta fallet så hinner trycket i munstycket ned till noll innan pumpen slår till igen.TomasJor skrev:
Ska kolla vedklys tanke!