Hej, någon som kan hjälpa med hur jag bör göra för att få ner temperaturen i rum 1 och upp temperaturen i rum 2. Antar att rum 1 tar all värme. Har googlat och blir tyvärr inte klokare. De som installerade har varken lämnat golvschema eller kvar i något system. Rörmokare jag kontaktat menar att det blir svårt och dyrt utan schema. Har kontaktat en annan rörmokare men vore ju fint om dottern inte behöver frysa…
Bästa svaret
Med tanke på att du kör ut 40 grader på systemet å bara två ställdon är öppen bla sovrum 2 så som jag förmodar är det du vill ha varmare i så borde det bli varmt. Kan ju vara att det har blandats ihop ställdonen så vissa inte sitter på rätt plats. Kan ju vara att den har blandats ihop med det rum du har så varmt i.....Har du värmepump så tänk på att man kan spara någon kwh här å där om man har rätt tempratur ut till golvvärmen då 40 grader är typ den tempratur som behövs kallaste dagarna på året å inte ens det om du har betongbjälklag
Oj vad intressant. Så du menar att jag bör öppna upp samtliga ställdon (antar att de är den nedre raden så att det blåa syns) och då kan jag reducera utgående temperatur och därmed kostnad? Hur öppnar jag upp dem isåfall? Jätte tacksam för hjälp!!!V Vector skrev:Med tanke på att du kör ut 40 grader på systemet å bara två ställdon är öppen bla sovrum 2 så som jag förmodar är det du vill ha varmare i så borde det bli varmt. Kan ju vara att det har blandats ihop ställdonen så vissa inte sitter på rätt plats. Kan ju vara att den har blandats ihop med det rum du har så varmt i.....Har du värmepump så tänk på att man kan spara någon kwh här å där om man har rätt tempratur ut till golvvärmen då 40 grader är typ den tempratur som behövs kallaste dagarna på året å inte ens det om du har betongbjälklag
Tack för hjälpen. Har nu ändrat på ställdonen och det kalla rummet blir äntligen varmt och det varma rummet blir lagom. STORT TACK!!!L LullLull skrev: