Hej!
Ska inreda en klädkammare och skulle behöva någon form av möbelfot till en "vägg" till ett hyllparti. Kom att tänka på dem typen av fötter med U-infästning som brukar finnas på dusch/toalettbås, men kan inte hitta igen dem! Vad heter dem, vart kan jag köpa dem? Bifogar en bild på en skiss över vad jag letar efter.
Andra tips på hur jag kan få den stående plywoodskiva upp från golvet men ändå fördela lasten nedåt?
Tack på förhand!
Ska inreda en klädkammare och skulle behöva någon form av möbelfot till en "vägg" till ett hyllparti. Kom att tänka på dem typen av fötter med U-infästning som brukar finnas på dusch/toalettbås, men kan inte hitta igen dem! Vad heter dem, vart kan jag köpa dem? Bifogar en bild på en skiss över vad jag letar efter.
Andra tips på hur jag kan få den stående plywoodskiva upp från golvet men ändå fördela lasten nedåt?
Tack på förhand!
Hur händig är du? Kan du fräsa egna ben i trä? Kan du köpa stålrör och kapa ur ett spår?L laskolv skrev:Hej!
Tack på förhand!
Hur snyggt behöver det vara?
Eller kolla med TOAB om du får köpa reservdelar av dem
Fötter till glasväggar finns det 13 på dussinet.
https://www.marifix.se/sv/artiklar/fot-till-duschglashallare.html
https://www.marifix.se/sv/artiklar/fot-till-duschglashallare.html
Ja jag funderade på att bara såga ut en del av skivan för att få till ben, men känns inte som den lösning jag vill ha... Stålrör är faktiskt ingen dum ide, det skulle jag nog kunna lösa!D DeesL skrev:
Vill nog inte ha vanliga fötter till glasväggar, var nog otydlig men menade den typ av ben som brukar finnas i offentliga miljöer, tänk typ omklädningsrummet på gymmet!
TOAB säljer den typen av produkter som finns i offentlig miljö.L laskolv skrev:Ja jag funderade på att bara såga ut en del av skivan för att få till ben, men känns inte som den lösning jag vill ha... Stålrör är faktiskt ingen dum ide, det skulle jag nog kunna lösa!
Vill nog inte ha vanliga fötter till glasväggar, var nog otydlig men menade den typ av ben som brukar finnas i offentliga miljöer, tänk typ omklädningsrummet på gymmet!
Om du ger dig på stålrör kan du alltid svetsa fast en bricka och gänga upp ett hål för foten.
Wiberger säljer alla möjliga typer av gängad maskinsko / fot