Nu behöver jag hjälp. Jag har ett gammalt, inbyggt kyl/frysskåp från IKEA/Whirlpool. Den senaste tiden har det varit så man verkligen måste trycka till kylskåpsdörren för att den ska stängas. Men nu har dörren börjat öppna sig av sig själv när man har stängt den.

Det visar sig att skåpsluckan som kylskåpsdörren sitter ihop med fjädrar utåt när man separerar dem. Så jag behöver göra en justering av luckan så att den slutar fjädra ut, eftersom den drar med sig kylskåpsdörren.

Jag kan inte se att det tar emot någonstans och jag har prövat att justera gångjärnen lite framåt och bakåt, samt skruvat justeringsskruvarna både inåt och utåt. Men jag tycker inte att det blir någon större skillnad.

Är det någon som har någon klok tanke om vad jag ska göra?

• Hand trycker på luckan till ett inbyggt kylskåp i köket; dörren har problem med att stänga sig korrekt och öppnar sig ofta av sig själv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Inbyggt kyl/frysskåp med handtag i metall, del av köket. En hand håller på att stänga dörren, vilket pekar på justeringsproblem med skåpsluckan.
    Skapa konto
  • Gångjärn på inbyggt kylskåp från IKEA/Whirlpool; problemet är att dörren fjädrar utåt och öppnas själv.
    Skapa konto
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.