Hej alla.
Sågen är nyinkköpt och kniven ligger inte helt i linje med klingan. Den är lite åt höger vilket gör att brädan trycks emot klyvanhållet och går trögt. Jag måste trycka på hårt varje gång jag klyver nåt. Gillar inte detta alls, det ska ju gå lätt.
Själva kniven verkar rak å fin och jag har skruvat isär allt jag kan för å hitta nåt sätt att justera knivens position på, men hittar inget.
Vet ni nåt sätt? Jag testade att shimsa klingan med hjälp av en liten tunn bricka och det löste problemet, men klingan wobblade en aning så jag sket i det. Och det går inte att shimsa kniven åt vänster, enbart åt höger.
Tog bilder på vardera sida av där kniven är monterad.
Sista utvägen är väl å banka på kniven med en slägga.
Sågen är nyinkköpt och kniven ligger inte helt i linje med klingan. Den är lite åt höger vilket gör att brädan trycks emot klyvanhållet och går trögt. Jag måste trycka på hårt varje gång jag klyver nåt. Gillar inte detta alls, det ska ju gå lätt.
Själva kniven verkar rak å fin och jag har skruvat isär allt jag kan för å hitta nåt sätt att justera knivens position på, men hittar inget.
Vet ni nåt sätt? Jag testade att shimsa klingan med hjälp av en liten tunn bricka och det löste problemet, men klingan wobblade en aning så jag sket i det. Och det går inte att shimsa kniven åt vänster, enbart åt höger.
Tog bilder på vardera sida av där kniven är monterad.
Sista utvägen är väl å banka på kniven med en slägga.
Tråkigt när det inte är rakt från fabrik men sånt händer. På grund av vinkeln ser jag inga skruvar, men det är väl insexskruvar i de tre hålen? Isf är det dom du ska justera. Det är tråkigt men ibland är det bra att kolla instruktionsbokenH Herr.dr.Olsson skrev:
https://www.manualslib.com/manual/1786910/Dewalt-Dwe7485.html?page=15#manual
Bilden finns på sida 5.
Produkter som diskuteras: "insexskruvar"
Insexskruv
Insexskruvar är specifika skruvar som har ett sexkantigt hål i huvudet. Dessa skruvar drivs med hjälp av ett verktyg kallat insexnyckel eller insexmejsel, som passar in i det sexkantiga hålet.
Läs mer
Helt rätt. Gjorde precis samma med min när den köptesT TriNitro skrev:
Produkter som diskuteras i tråden