Vem tycker du borde få fastigheten, Esbjörn eller Ebba?

  • Antal röster
    2 054
Status
Inte öppen för fler kommentarer.
D djac skrev:
Det var väl du som nämnde att du sålde en bil billigt, så låt oss säga att Stefan Löfven är ett ärende på landsbygden och får syn på en pärla till bil, med en åldring i. Han bjuder gubben på fika ett par gånger, som ju blir smickrad, och berömmer hans bil, berättar att hans föräldrar hade en sådan och det skulle betyda mycket för honom om han kunde köpa den, ingen av dem är bilhandlare men Stefan ger honom ett bud som gubben antar.

Andra scenariot, Stefan är på besök i en svensk stad och går in om en bilhandlare, där står pärlan, handlaren berättar att han haft den ett tag och är villig att sälja, de kommer överrens och Stefan kör därifrån i sin nya gamla bil.

Vilket av dessa sätt tror du hade varit "farligast" för Stefan att göra affär på, vilken av de två skulle ha störst risk att ge honom negativ uppmärksamhet?
Stefan behöver nog inte vara orolig för drev.
 
D djac skrev:
Det var väl du som nämnde att du sålde en bil billigt, så låt oss säga att Stefan Löfven är ett ärende på landsbygden och får syn på en pärla till bil, med en åldring i. Han bjuder gubben på fika ett par gånger, som ju blir smickrad, och berömmer hans bil, berättar att hans föräldrar hade en sådan och det skulle betyda mycket för honom om han kunde köpa den, ingen av dem är bilhandlare men Stefan ger honom ett bud som gubben antar.

Andra scenariot, Stefan är på besök i en svensk stad och går in om en bilhandlare, där står pärlan, handlaren berättar att han haft den ett tag och är villig att sälja, de kommer överrens och Stefan kör därifrån i sin nya gamla bil.

Vilket av dessa sätt tror du hade varit "farligast" för Stefan att göra affär på, vilken av de två skulle ha störst risk att ge honom negativ uppmärksamhet?
Nu var det inte jag som sålde bilen utan någon annan.
Om du nu gör den liknelsen så har ju Stefan inget val, det är ju som för Ebba att det är senario ett som gäller. Senario två finns ju inte. Därför kan man inte välja.
Men samma sak här, vad kan en bilhandlare erbjuda mer än en kostnad?
Bilhandlare är inte någon som inger förtroende. Jag skulle tänka:”skönt att Stefan köpte direkt av gubben och gubben inte blev lurad av en bilhandlare” Sen skulle jag tänka: ”ändå klädsamt och anspråkslöst av Stefan att köpa en gammal bil och inte ett dyrt lyxåk med tanke på hans politiska hemvist” Sen: ”bedrövligt att han inte köper en miljöklassad bil, han har råd och hävdar att miljön är viktig” Hur Stefan än gör så riskerar han råka illa ut.
Man vet aldrig hur uppmärksamhet tolkas.
 
  • Gilla
mickef
  • Laddar…
harry73
Den stora skillnaden mellan bil och hus är att bilen övergår till ny ägare direkt vid betalning.
Man betalar och skriver över bilen i appen eller så lägger man papperslappen med underskrifter i brevlådan.
Så även om man ångrar sig efteråt är köpet fullbordat och har köparen besittningsrätt.
Skulle köpet inte vara fullbordat, då saknas ju betalning och väsentliga underskrifter och blir det direkt enklare att avbryta köpet.

Med fastigheter blir det lite krångligare eftersom att skriva under avtalet bara är första steget innan överlåtelse.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
P pmd skrev:
Jag tycker inte att Esbjörn är speciellt resurssvag, ekonomiskt. Vi tidpunkten då han påbörjade försäljningen av sin fastighet i Marielund ägde han, förutom den, två bostadsrätter.

Kruxet här är dock att rätt många uppfattar Esbjörn som en förvirrad gubbe i skogen, och inte alls inser att det är skuggpersonerna bakom Esbjörn som är Buschs motståndare, snarare än Esbjörn.
Med den teorin menas att Esbjörn själv inte är kapabel att hantera detta själv han styrs och kontrolleras ju av skuggpersonerna i sin omgivning. Jag ser det som att han får hjälp med saker han själv inte klarat av då han faktiskt är gammal 81år och gissningsvis har former av ålders problem. Minnes besvär mm.
 
D Dr Jumping Jack skrev:
Ser inte hur en mäklare skulle förbättrat läget för Esbjörn (det är ju Esbjörn som bestämmer att det inte skall vara mäklare). Med tanke på hur fastigheten ser ut så kommer Ebba aldrig kunna hävda ”dolt fel”, alltså betyder en friskrivning inget. Min erfarenhet är att mäklare ligger på hårt för att få kontraktet påskrivet vid en fastighetsaffär, helst samma dag, inte vänta, då kan ”köparen ångra sig”. Med en mäklare är väl risken att kontraktet varit påskrivet tidigare. Esbjörn ångrar ju att han skrev under. En värdering är en gissning som bygger på vad liknande objekt sålts för i samma område. Nu finns det inga liknande objekt (ruckel) sålda i området i närtid så en värdering säger inte mycket om marknadsvärdet på Esbjörns hus. Hur skulle en mäklare varit bättre för Esbjörn? Vad exakt skulle en mäklare tillfört, förutom en kostnad för Esbjörn.
Ser inte? Nehe - vi har en tilltrasslad situation men en mäklare hade inte kunna gjort nån skillnad alls... du har inget förtroende för mäklare alltså.

Ett) Det hade kanske inte ens blivit en affär, antar nu att Ebba tjatade direkt mot Esbjörn. OM det hade funnits en mäklare får man väl hoppas att den personen snappar upp hur pigg Esbjörn är att sälja egentligen.
Varit mellanhand för alla frågor. Kanske bett Ebba lugna ned sig och höra av sig igen om 6 månader. Eller nåt liknande, låta gården städas av i lugn och ro. Sedan... ordna försäljning. OM det trots allt fanns ett intresse av att sälja. Esbjörn hade ingen anledning att stressa.

Ett B) Ja en mäklare vill göra affär, men om mäklaren känner att det inte riktigt finns en säljlust så kan de propsa på att ta det lugnt snarare än stressa på. Tvivlar på att de vill lägga ned xx antal timmar på en säljare som egentligen inte är 100% sugen på att sälja - och som ångrar sig mot slutet. Då har lagt de tid energi i onöda.

Två) Ebba säger själv det har varit två värderingar, och att Esbjörn fått ta del av dem. Vi vet inte om detta stämmer ens.
Men INTE ens en komplett skriftlig värdering. Var är den andra värderingen?
Vi inte vad som sagts, en mäklare skulle kunna filtrerat Ebbas ord och förklarat saker bättre än Ebba som självklart är partiskt i en presentation av en värdering.

Tre).Mäklaren hade ev kunnat förklarat att 300 000 för sanering är osannolikt. Mäklare känner ibland till lokala städfirmor, skrotfirmor etc.

Fyra) Självklart skulle en mäklare pressat upp priset en del. Avdrag för renoveringar (enligt Ebbas facebook) hade hen slagit ned på tex.

Fem) Avtal. Korrekta avtal. Inte nu för att avtalet är världens sämsta, men det är inte bra eller korrekt.

Sex) En mäklare skulle säkert rekommendera att göra en egen besiktning. En egen värdering.
Säg att Esbjörns värdering då blir högre än Ebbas.... det ökar upp priset.


Visserligen skulle det vara kostnader, men är 100% säker att priset INTE hade varit 3.9 utan att högre så en mäklare hade betalat sig. Lätt.
Kan nån verkligen tro annat?
 
  • Gilla
LiteForce
  • Laddar…
SarB
L larka742 skrev:
Ser inte? Nehe - vi har en tilltrasslad situation men en mäklare hade inte kunna gjort nån skillnad alls... du har inget förtroende för mäklare alltså.

Ett) Det hade kanske inte ens blivit en affär, antar nu att Ebba tjatade direkt mot Esbjörn. OM det hade funnits en mäklare får man väl hoppas att den personen snappar upp hur pigg Esbjörn är att sälja egentligen.
Varit mellanhand för alla frågor. Kanske bett Ebba lugna ned sig och höra av sig igen om 6 månader. Eller nåt liknande, låta gården städas av i lugn och ro. Sedan... ordna försäljning. OM det trots allt fanns ett intresse av att sälja. Esbjörn hade ingen anledning att stressa.

Ett B) Ja en mäklare vill göra affär, men om mäklaren känner att det inte riktigt finns en säljlust så kan de propsa på att ta det lugnt snarare än stressa på. Tvivlar på att de vill lägga ned xx antal timmar på en säljare som egentligen inte är 100% sugen på att sälja - och som ångrar sig mot slutet. Då har lagt de tid energi i onöda.

Två) Ebba säger själv det har varit två värderingar, och att Esbjörn fått ta del av dem. Vi vet inte om detta stämmer ens.
Men INTE ens en komplett skriftlig värdering. Var är den andra värderingen?
Vi inte vad som sagts, en mäklare skulle kunna filtrerat Ebbas ord och förklarat saker bättre än Ebba som självklart är partiskt i en presentation av en värdering.

Tre).Mäklaren hade ev kunnat förklarat att 300 000 för sanering är osannolikt. Mäklare känner ibland till lokala städfirmor, skrotfirmor etc.

Fyra) Självklart skulle en mäklare pressat upp priset en del. Avdrag för renoveringar (enligt Ebbas facebook) hade hen slagit ned på tex.

Fem) Avtal. Korrekta avtal. Inte nu för att avtalet är världens sämsta, men det är inte bra eller korrekt.

Sex) En mäklare skulle säkert rekommendera att göra en egen besiktning. En egen värdering.
Säg att Esbjörns värdering då blir högre än Ebbas.... det ökar upp priset.


Visserligen skulle det vara kostnader, men är 100% säker att priset INTE hade varit 3.9 utan att högre så en mäklare hade betalat sig. Lätt.
Kan nån verkligen tro annat?
Vad är det som inte är korrekt i avtalen som upprättats nu menar du?

Min erfarenhet av mäklare är tyvärr mycket dålig. Dåligt upprättade avtal, dåligt insatta i juridiken och generellt också dåliga på att hjälpa parterna. En mäklare vill få till sälj. Givetvis finns det undantag, men det finns en anledning till att det pågår arbete med en lag som ska utöka tillsynen över mäklare. De har ju ett anmärkningsvärt lågt ansvar, så jag har lite svårt att förstå var din höga tilltro kommer ifrån egentligen. Du tror att en vars yrke går ut på att sälja fastigheter och vars inkomst är beroende av att denna säljs hade backat Esbjörn från att sälja?
Jag är högst skeptisk till detta. Men alldeles oavsett är det tämligen irrelevant, då återigen, Esbjörn inte ville ha en mäklare.
 
  • Gilla
Staffans2000 och 1 till
  • Laddar…
L larka742 skrev:
Ser inte? Nehe - vi har en tilltrasslad situation men en mäklare hade inte kunna gjort nån skillnad alls... du har inget förtroende för mäklare alltså.

Ett) Det hade kanske inte ens blivit en affär, antar nu att Ebba tjatade direkt mot Esbjörn. OM det hade funnits en mäklare får man väl hoppas att den personen snappar upp hur pigg Esbjörn är att sälja egentligen.
Varit mellanhand för alla frågor. Kanske bett Ebba lugna ned sig och höra av sig igen om 6 månader. Eller nåt liknande, låta gården städas av i lugn och ro. Sedan... ordna försäljning. OM det trots allt fanns ett intresse av att sälja. Esbjörn hade ingen anledning att stressa.

Ett B) Ja en mäklare vill göra affär, men om mäklaren känner att det inte riktigt finns en säljlust så kan de propsa på att ta det lugnt snarare än stressa på. Tvivlar på att de vill lägga ned xx antal timmar på en säljare som egentligen inte är 100% sugen på att sälja - och som ångrar sig mot slutet. Då har lagt de tid energi i onöda.

Två) Ebba säger själv det har varit två värderingar, och att Esbjörn fått ta del av dem. Vi vet inte om detta stämmer ens.
Men INTE ens en komplett skriftlig värdering. Var är den andra värderingen?
Vi inte vad som sagts, en mäklare skulle kunna filtrerat Ebbas ord och förklarat saker bättre än Ebba som självklart är partiskt i en presentation av en värdering.

Tre).Mäklaren hade ev kunnat förklarat att 300 000 för sanering är osannolikt. Mäklare känner ibland till lokala städfirmor, skrotfirmor etc.

Fyra) Självklart skulle en mäklare pressat upp priset en del. Avdrag för renoveringar (enligt Ebbas facebook) hade hen slagit ned på tex.

Fem) Avtal. Korrekta avtal. Inte nu för att avtalet är världens sämsta, men det är inte bra eller korrekt.

Sex) En mäklare skulle säkert rekommendera att göra en egen besiktning. En egen värdering.
Säg att Esbjörns värdering då blir högre än Ebbas.... det ökar upp priset.


Visserligen skulle det vara kostnader, men är 100% säker att priset INTE hade varit 3.9 utan att högre så en mäklare hade betalat sig. Lätt.
Kan nån verkligen tro annat?
Spekulationerna tar nya höjder.
 
  • Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
SarB SarB skrev:
Vad är det som inte är korrekt i avtalen som upprättats nu menar du?

Min erfarenhet av mäklare är tyvärr mycket dålig. Dåligt upprättade avtal, dåligt insatta i juridiken och generellt också dåliga på att hjälpa parterna. En mäklare vill få till sälj. Givetvis finns det undantag, men det finns en anledning till att det pågår arbete med en lag som ska utöka tillsynen över mäklare. De har ju ett anmärkningsvärt lågt ansvar, så jag har lite svårt att förstå var din höga tilltro kommer ifrån egentligen. Du tror att en vars yrke går ut på att sälja fastigheter och vars inkomst är beroende av att denna säljs hade backat Esbjörn från att sälja?
Jag är högst skeptisk till detta. Men alldeles oavsett är det tämligen irrelevant, då återigen, Esbjörn inte ville ha en mäklare.
Ja de vill sälja, men vill de lägga xx antal timmar på en säljare som inte verkar speciellt sugen?
Det ger noll i inkomster.

Sen, shit vad du totalt sågar en hel bransch. Så vad 90% av alla mäklare är värdelösa, finns ingen anledning att ha dem med, de vill bara sälja.. skiter i båda parters intresse. Skiter i avtal. osv osv.
Ja det finns problem, men tvivlar starkt på att ens mer än 50% är så värdelösa som du beskriver. Och är det 50% vettiga så är det iaf en 50% chans att en vald mäklare hade gjort en skillnad enligt någon av mina punkter.

En "dålig" mäklare kan lika gärna vara gniden, vilja sälja värderingar, vilja göra besiktningar.. "sälja" in sådana affärer som höjer priset i slutändan.

Tex att är mäklare involverade så har de frontat mellan säljare/köpare.
Bara detta hade inneburit en stor skillnad för denna affär. Ursäkta, men jag tror faktiskt rätt många mäklare klarar av detta, svara på telefonsamtal, mail etc. Tror inte du det? "Filtrera" Ebbas köpsnack helt enkelt.

Det ÄR ju relevant i det avseende att ovanstående punkter påverkar mycket om man tänker efter lite. Hur en mäklare bör agera, vad de kan föreslå, hur de kan vilja pressa upp priset.
Ebba säger "Esbjörn ville inte ha en dyr mäklare"

Ebba säger. Klart som tusan hon säger det. Var någon här med? Hur pratade Ebba om mäklare? Var det hennes tankar som hon övertyga honom med? Ebba ville inte ha en mäklare med.

Återigen, 100% säker att en mäklare INTE hade sänkt priset med 300 000 från en värdering.
Ett mäklaruppdrag på säg 50 000 hade varit värt varenda öre.
 
Redigerat:
M mickef skrev:
Spekulationerna tar nya höjder.
Så när alla andra spekulerar vilken plan Esbjörn & Co har, att det är en sanning att damerna runt honom vill ärva huset, att de agerar helt utifrån egna syften. De är 100% säkra på att Esbjörn ljuger, att hans förvirring är påhittad... det ena med det andra. Det är fakta. Ingen spekulation alls....

Och att Ebba sagt "Esbjörn ville inte ha mäklare" det tar man som gudagiven sanning.
Att Esbjörn lurade sig själv, när han inte ville ha mäklare.
Inget av detta är spekulationer. Allt är fakta. Ebba har sagt det.

Men allt som läggs fram, där man funderar över vad som är rätt egentligen - DÅ är det bara spekulationer....
 
L larka742 skrev:
Så när alla andra spekulerar vilken plan Esbjörn & Co har, att det är en sanning att damerna runt honom vill ärva huset, att de agerar helt utifrån egna syften. De är 100% säkra på att Esbjörn ljuger, att hans förvirring är påhittad... det ena med det andra. Det är fakta. Ingen spekulation alls....

Och att Ebba sagt "Esbjörn ville inte ha mäklare" det tar man som gudagiven sanning.
Att Esbjörn lurade sig själv, när han inte ville ha mäklare.
Inget av detta är spekulationer. Allt är fakta. Ebba har sagt det.

Men allt som läggs fram, där man funderar över vad som är rätt egentligen - DÅ är det bara spekulationer....
Mycket är fakta, en del kanske ljug och annat spekulationer.
 
SarB
L larka742 skrev:
Ja de vill sälja, men vill de lägga xx antal timmar på en säljare som inte verkar speciellt sugen?
Det ger noll i inkomster.

Sen, shit vad du totalt sågar en hel bransch. Så vad 90% av alla mäklare är värdelösa, finns ingen anledning att ha dem med, de vill bara sälja.. skiter i båda parters intresse. Skiter i avtal. osv osv.
Ja det finns problem, men tvivlar starkt på att ens mer än 50% är så värdelösa som du beskriver. Och är det 50% vettiga så är det iaf en 50% chans att en vald mäklare hade gjort en skillnad enligt någon av mina punkter.

En "dålig" mäklare kan lika gärna vara gniden, vilja sälja värderingar, vilja göra besiktningar.. "sälja" in sådana affärer som höjer priset i slutändan.

Tex att är mäklare involverade så har de frontat mellan säljare/köpare.
Bara detta hade inneburit en stor skillnad för denna affär. Ursäkta, men jag tror faktiskt rätt många mäklare klarar av detta, svara på telefonsamtal, mail etc. Tror inte du det? "Filtrera" Ebbas köpsnack helt enkelt.

Det ÄR ju relevant i det avseende att ovastående punkter inser man om man tänker efter lite. Hur en mäklare bör agera, vad de kan föreslå, hur de kan vilja pressa upp priset.
Ebba säger "Esbjörn ville inte ha en dyr mäklare"

Ebba säger. Klart som tusan hon säger det. Var någon här med? Hur pratade Ebba om mäklare? Var det hennes tankar som hon övertyga honom med?

Återigen, 100% säker att en mäklare INTE hade sänkt priset med 300 000 från en värdering.
Ett mäklaruppdrag på säg 50 000 hade varit värt varenda öre.
Jag är ju i kontakt med mäklare dagligen i mitt arbete. Som jag säger så finns det givetvis undantag, men min erfarenhet generellt är att många har dålig kunskap. Att det finns behov av lagstiftning på området indikerar ju att jag inte är ensam?

Om 50% eller 90% är dåliga vet varken du eller jag, och det är en totalt irrelevant diskussion eftersom vi inte kommer få svar på det?

Om Esbjörn ville ha en mäklare hade Esbjörn nog använt sig av mäklare?
 
  • Gilla
Staffans2000 och 1 till
  • Laddar…
SarB SarB skrev:
Jag är ju i kontakt med mäklare dagligen i mitt arbete. Som jag säger så finns det givetvis undantag, men min erfarenhet generellt är att många har dålig kunskap. Att det finns behov av lagstiftning på området indikerar ju att jag inte är ensam?

Om 50% eller 90% är dåliga vet varken du eller jag, och det är en totalt irrelevant diskussion eftersom vi inte kommer få svar på det?

Om Esbjörn ville ha en mäklare hade Esbjörn nog använt sig av mäklare?
"Om Esbjörn ville ha en mäklare hade Esbjörn nog använt sig av mäklare?"
Detta förutsätter ju ett par saker, att Ebba inte var den som övertygade honom att de klarade sig med det kontrakt Ebba tog fram.
Det förutsätter också att Esbjörn är så med-i-matchen att han inser var hans begränsningar fanns. Tvivlar på det. Jag kan erkänna att jag skulle säkert ta hjälp av mäklare för att det är mycket som ska bli rätt.
 
SarB SarB skrev:
Vad är det som inte är korrekt i avtalen som upprättats nu menar du?

Min erfarenhet av mäklare är tyvärr mycket dålig. Dåligt upprättade avtal, dåligt insatta i juridiken och generellt också dåliga på att hjälpa parterna. En mäklare vill få till sälj. Givetvis finns det undantag, men det finns en anledning till att det pågår arbete med en lag som ska utöka tillsynen över mäklare. De har ju ett anmärkningsvärt lågt ansvar, så jag har lite svårt att förstå var din höga tilltro kommer ifrån egentligen. Du tror att en vars yrke går ut på att sälja fastigheter och vars inkomst är beroende av att denna säljs hade backat Esbjörn från att sälja?
Jag är högst skeptisk till detta. Men alldeles oavsett är det tämligen irrelevant, då återigen, Esbjörn inte ville ha en mäklare.
Angående avtalet behöver det inte vara något fel på utformningen av detta. Det är lika viktigt doc att båda parter är medveten innebörden om vad man faktiskt skriver på och att det är ett bindande avtal. I det här fallet har Ebba helt klart för sig vad hon vill och vad tanken är med hennes privata besök hos Esbjörn. Men Esbjörn har inte minne av att han skrivit på eller varför han uppenbart gjort detta och ångrar också att så har skett. Ebba hade ett vittne med sig men Esbjörn hade ingen att bevittna det avtal Ebba fick honom att skriva på och med tanke på han ålder och de uttalade problem som han har är han alltså inte medveten om vad han gjort och därför får han också hjälp av anhöriga som man här påstår lägger sig i. En mäklare borde ha anlitats för detta.

Vilka erfarenheter man har av mäklare är nog rätt olika då det fins både bra och dåliga mäklare. Min erfarenhet av mäklare är doc god.
 
  • Gilla
djac
  • Laddar…
D
D Dr Jumping Jack skrev:
Nu var det inte jag som sålde bilen utan någon annan.
Om du nu gör den liknelsen så har ju Stefan inget val,
Jo, det hade Stefan haft, att inte uppvakta gubben för att få köpa hans bil, vetandes att detta täcks redan i lektion 1 i uppförandekodex för elitpolitiker.
 
SarB
L larka742 skrev:
"Om Esbjörn ville ha en mäklare hade Esbjörn nog använt sig av mäklare?"
Detta förutsätter ju ett par saker, att Ebba inte var den som övertygade honom att de klarade sig med det kontrakt Ebba tog fram.
Det förutsätter också att Esbjörn är så med-i-matchen att han inser var hans begränsningar fanns. Tvivlar på det. Jag kan erkänna att jag skulle säkert ta hjälp av mäklare för att det är mycket som ska bli rätt.
Så du utgår alltså ifrån att Ebba ljuger i media om att hon föreslog en mäklare och Esbjörn tackade nej?
Det finns ju ännu inget som tyder på att Esbjörn faktiskt har så pass stora nedsättningar. En kognitiv nedsättning är mycket vanligt att ha, jag har haft det, men klarar av att sitta här och raljera i vilket fall.

Rena gissningar är för mig oavsett ointressant, vi kan försöka oss på antaganden baserat på vad som framkommit, då har vi i vart fall något på fötterna.
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
SarB SarB skrev:
Jag är ju i kontakt med mäklare dagligen i mitt arbete. Som jag säger så finns det givetvis undantag, men min erfarenhet generellt är att många har dålig kunskap. Att det finns behov av lagstiftning på området indikerar ju att jag inte är ensam?

Om 50% eller 90% är dåliga vet varken du eller jag, och det är en totalt irrelevant diskussion eftersom vi inte kommer få svar på det?

Om Esbjörn ville ha en mäklare hade Esbjörn nog använt sig av mäklare?
Du tar ju upp irrelevanta saker... "dålig kunskap"... det finns problem, lagstiftning....
Är detta egentligen en "problem"-affär där det krävs någon kunskap eller ett jättespeciellt avtal?

Vi antar Esbjörn var lite intresserad av att sälja, och Ebba är väldigt sugen att köpa.
Ebba kommer viftandes med en värdering på 4.2 miljoner, det är inte direkt långsökt att en mäklare då velat pressa upp budet till den värderingen eller göra en egen värdering.
En mäklare skulle sniffat till sig att Ebba verkligen ville köpa huset och tagit buden till en högre nivå utan speciellt stora problem.

Det handlar inte "dålig" mäklare, "okunskap"... det talar snarare till deras gnidna dåliga natur. ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.