Jag letar efter en gängfläns likt de nedan, har sökt överallt hos bygghandel/VVS och liknande och hittar bara enorma gängflänsar som är antingen för stora/tjocka eller i fel material/färg (krom/galvad). Är beredd att gå till en smed snart och special tillverka delen. Innan jag gör det vänder jag mig till er och frågar var jag kan få tag på min del.

Vänliga hälsningar, Adrian

Gängfläns.jpg

Gängfläns-1.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
F
Jag har sökt lite på nätet men fann ingen som verkade sälja en som ser ut precis som den du söker :(
Hittade dock en som hade samma fråga i detta forum för några år sedan, men jag vet inte om det löste sig.
https://www.byggahus.se/forum/varme-allmant/183474-flens-till-ror.html#post1414692

Precis som du skriver verkar de flesta vara blanka.

Denna är åt rätt håll men inte riktigt rätt heller. (sedan hade den mått i M och inte tum.
http://www.halltorp.com/dept/Gangflans-med-krage-PN-6-Svarta_6466/SWE/SEK

Hoppas någon annan på forumet kan hitta delen åt dig.
 
larsbj skrev:
Detta kanske kan vara nåt?

[länk]
Precis så! Jag tror dessvärre att det intå går att beställa dem till Sverige från homedepot.
 
larsbj skrev:
Eller den här
[länk]
Det är en sådan jag vill ha. Jag tror också att det är det enda alternativet (att beställa över nätet). Jag hade dock viljat kunna köpa den i butik i Sverige
 
lat skrev:
Kolla www.halltorp.com
Tack för tipset, de har en gängfläns som är relativt nära det jag letar efter
 
fac skrev:
Jag har sökt lite på nätet men fann ingen som verkade sälja en som ser ut precis som den du söker :(
Hittade dock en som hade samma fråga i detta forum för några år sedan, men jag vet inte om det löste sig.
[länk]

Precis som du skriver verkar de flesta vara blanka.

Denna är åt rätt håll men inte riktigt rätt heller. (sedan hade den mått i M och inte tum.
[länk]

Hoppas någon annan på forumet kan hitta delen åt dig.
Tack för tipset! Det verkar dock hopplöst att hitta delen jag letar efter i Sverige
 
Krilleman
Är det bara 3/4" (DN20) du är ute efter?
 
krilleman_215 skrev:
Är det bara 3/4" (DN20) du är ute efter?
Nej, jag är öppen för fler dimensioner :)
 
Kolla en dyvika hos båttillbehör (dyvika - dyvikor)
 
Thomas59
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.