jag har 355 st ,någon som slår det??   ;)

visseligen är 350 st av dom blackline och best tools....

Men varför?

H2OCO2 skrev:
Men varför?
man är väl lite skadad!! ;D

jag åker på mkt marknader och loppisar och säljer maskiner ,bildelar mm.

så jag räknar med att sälja de flesta där.

några av dom kommer jag ta batteriet och bygga batterier till ungarnas radiostyrda bilar av dom.

jag har ingen egen, lånar en sketen gammal noname ca 15 år gammal :'(

men den 27 mars blir det en gsr 12a, då har jag 1 = snart ifatt dig :cool:

*s* Kul tråd... Har fyra stycken, två ELU, en DW och en skruvknackande Serva, tror inte jag glömt någon.

Varför är helt enkelt som så att oftast så kör jag en med borr och en med bits, sen är den knackande en klass i sig, att dra rätt ner i stål med självborrande skruv är en njutning *ler*

/Kent

Jag har fyra (två Metabo, en blå bosch borrhammare och en gammal noname 7,2V)
Sedan har jag två skruvdragare också :-X (en Bosch Ixo och en Bosch GSR 10,8)

Bra att veta att många har fler, då har man argument för att handla mer ;D

Jag har två Dewalt, en 12 volt och en 18 volt och en bosch med strömsladd som hänger i vägen jämt :) Menar inget illa men jag tar hellre dessa än dina 350 Black line
;D :p ;)

Orkar inte skriva modell beteckningar men har följande:
Festool 12:a, Dw 18 1st, dw 12 1st (xrp), Milwaukee 12:a, Makita 7,2:a, panasonic 15,6:a.
Sen i andra batterimaskiner innehar jag:
Sticksåg, tiger, cirkelsåg, spikpistol (dyckert) spikpistol (2,5"-4")

förutom dom två dewalt maskinerna så har jag även hela 18 volts paketet från Dewalt med sticksåg, tigersåg, cirkelsåg, ficklampa, även dammsugare som går på ström eller batteri.

Har haft detta paket nu i ca 3 år och det funkar kanon men nu har ju Milwaukie kommit med ett paket maskiner med lithium batter som jag är ruskigt sugen på ::).

Har någon dessa maskiner och vad tycker ni om dom ?

sverre>Du måste vara den fjärde eller femte elektrikern som jag träffar på som kör Metabo... Har ni någon speciell elrabatt på dem eller vad? *s*
Ärligt så bara undrar jag för jag vet inga andra än just elektriker som kör dem men antagligen så umgås jag med fel folk *s*

Men skämt åsido så är det lite märkligt i mina ögon... laddbara borrhammare kan jag förstå lättare, jag har t ex "lite" svårt att jobba utan ström och det enda skälet att jag skulle vilja ha en laddbar borrhammare är av ren bekvämlighet. Att jag sen lär glömma att ladda den är en annan sak *s*

/Kent

Finns ju ett gammalt ordspråk som heter hellre en skruvdragare i handen än tio i garaget eller hur det nu var? *ler*

/Kent

Snickarboden skrev:
Finns ju ett gammalt ordspråk som heter hellre en skruvdragare i handen än tio i garaget eller hur det nu var? *ler*

/Kent
Hmmm, två händer och tjugo i garaget ;)

Jante

(Blå bosch 9,6 å en 12:a)

Snickarboden skrev:
sverre>Du måste vara den fjärde eller femte elektrikern som jag träffar på som kör Metabo... Har ni någon speciell elrabatt på dem eller vad? *s*
Ärligt så bara undrar jag för jag vet inga andra än just elektriker som kör dem men antagligen så umgås jag med fel folk *s*

Men skämt åsido så är det lite märkligt i mina ögon... laddbara borrhammare kan jag förstå lättare, jag har t ex "lite" svårt att jobba utan ström och det enda skälet att jag skulle vilja ha en laddbar borrhammare är av ren bekvämlighet. Att jag sen lär glömma att ladda den är en annan sak *s*

/Kent
;D Du skulle bara veta!
När man kommer in i butiken kastar dom metabomaskiner efter en! ;D

Nä, skämt åsido. jag kan bara svara för min egen del, och jag kännde på ett antal olika märken men fastnade för metabo, sedan att dom hade en drive just då så att jag fick två maskiner (en 12V med 2st 3Ah Nimh batterier och en äldre 9,6V NiCd + metabos handlampa) för 2400:- + moms gjorde ju inte beslutet svårare!

sverre>Jopp, till det priset förstår jag dig. Kan ju säga att jag får låna en del dragare mm för test så jag bryr mig ofta inte om pris. Mina gamla ELU hänger med ändå.
Det enda jag inte gillar är att jag har ett DW batteri som inte går i min ELU-laddare *morr* Får väl klippa bort avkänningen eller vad det nu är *suck*

/Kent

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.