Kökshandfat med kran och ansluten vit slang, blå disktrasa i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Rörtång och skiftnyckel vid en kökskran, gult mönstrat tapetbakgrund, verktyg för VVS-arbete.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kromad vattenkran med ansluten vit slang under rörmönstrad tapet, möjlig rost vid anslutning till vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

När jag försöker lossa blandaren m,h,a, 2 skiftnycklar måste jag vrida den närmaste skiftnyckel "motsols"
sett från min position för bilderna!?
Jag trodde i min enfald att muttern skulle vridas medsols sett från min position.
 
Redigerat:
nä om den kromade muttern på blandaren är löpande och du har gänga på den mässingsformade muttern så blir det ju motsols för att lossa den. Precis som du skruvar ut en skruv från väggen.
Vad det är för koppling och var gängan sitter vet jag dock inte. Kan vara nån slags klämringskoppling också.
 
Bosse Rosen Bosse Rosen skrev:
[bild][bild][bild]
När jag försöker lossa blandaren m,h,a, 2 skiftnycklar måste jag vrida den närmaste skiftnyckel "motsols"
sett från min position för bilderna!?
Jag trodde i min enfald att muttern skulle vridas medsols sett från min position.
Tack för ditt intresse. Jag lossade blandaren helt och såg då att muttern satt fast på mässingsdelen och var skruvad i gäng själva blandaren. Lösningen blev nyss att skaffa en anpassning Hane/Hane (i mässing) med passande gäng för montering av den nya Biltema-blandaren.
Biltema tycks ha en annan standard på utförandet än vanligt...
Blev inte så snyggt men duger för tvättstugan
Rördelar nära en vägg, vattenstänk, mönstrad yta ovanför, fotograferat underifrån.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kran med anslutningar, diskbänk, del av person, vägg med mönster. Bilden är roterad motsols.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.