1 606 läst · 9 svar
2k läst
9 svar
Jättefönster
I mitt vardagsrum har jag två 2-glas, 2-luftfönster i storlek 23x19 + altandörr. Som ni förstår så är kallraset otroligt! Vad finns det för alternativ att minska detta? Då bågarna är så stora tål dom ju inte någon större viktökning t ex treglasruta. ???
Gamla fönster?
Det finns tvåglas med gas mellan glasen och med extra bred isolerremsa, det borde funka bra. Man kan ju också överväga fasta 3 glas om du tror att öppningsbara 3glas skulle bli för tungt. Kolla med olika tillverkare, de kan säkert ge lite detaljerade råd.
Det finns tvåglas med gas mellan glasen och med extra bred isolerremsa, det borde funka bra. Man kan ju också överväga fasta 3 glas om du tror att öppningsbara 3glas skulle bli för tungt. Kolla med olika tillverkare, de kan säkert ge lite detaljerade råd.
Mina största fönster är 330x10 och bör vara bra kandidater för kallras, men det är i princip obefintligt.
I dem har jag en tvåglas isolerruta med kryptonfyllning som heter Kappa energi super S. U-värde 1.0.
Kanske kan vara något för dig?
Ring en glasmästare om pris - jag har ingen gissning ens...
I dem har jag en tvåglas isolerruta med kryptonfyllning som heter Kappa energi super S. U-värde 1.0.
Kanske kan vara något för dig?
Ring en glasmästare om pris - jag har ingen gissning ens...