12 812 läst · 13 svar
13k läst
13 svar
järnrör till koppar rör med denna koppling?
Funkar en sådan: http://www.rinkabyror.se/?showart.aspx?id=929
Ska ha en övergång från järnrör till koppar rör när jag tar bort ett gammalt element. Men denna kopplingen är listad under "Galvade rör och delar" passar den då inte till vanligt stålrör?
MVH Anders
Ska ha en övergång från järnrör till koppar rör när jag tar bort ett gammalt element. Men denna kopplingen är listad under "Galvade rör och delar" passar den då inte till vanligt stålrör?
MVH Anders
nä den där kläms på ogängat rör, alltså ett järnrörs slätände, är det så du har idag ? Det måste väl ändå vara nån gänga idag och då blir det ju inga konstigheter. Finns ju tom adaptrar om du ska ha standard radiatorkoppel
Mja, känns som det kan bli svårt att få tätt med klämring på ett gammalt rör, jag skulle gänga rören.
Medlem
· Västerbottens län
· 17 887 inlägg
Men det verkar fungera hos mig iaf, jag har 4 st klämringar och de håller tätt, men man ska nog slipa bort färg och en del skavanker men slipa runt röret, inte längsmed.
Protte
Protte
Medlem
· Västerbottens län
· 17 887 inlägg
Men det verkar fungera hos mig iaf, jag har 4 st klämringar och de håller tätt, men man ska nog slipa bort färg och en del skavanker men slipa runt röret, inte längsmed.
Protte
Protte
Är de sånna kopplingar från rinkaby rör du har eller?
Jo gänga är väll bäst men har ingen gäng som passar till röret. Men de är ju många som kör med klämring till stål rör nu för tiden så de borde ju fungera bra.
Anders
Jo gänga är väll bäst men har ingen gäng som passar till röret. Men de är ju många som kör med klämring till stål rör nu för tiden så de borde ju fungera bra.
Anders
Medlem
· Västerbottens län
· 17 887 inlägg
Det är Ahlsell som leverantör. Och vad de heter har jag ingen aning om, stålrörskoppling, typ
Protte
Protte
Den länkade i första inlägget är en sk unifix och det är vad som sätts vid övergång UTAN gänga har man gänga är det ju ännu enklare på med lin sen pasta och voila en supertät övergång till vad man nu önskar. Ska man bara plugga så behövs bara pluggen och den behöver man inte lina osv.
Liknande trådar
-
Bygga bur till golfsimulator - söker kopplingar till järnrör
Socialt & Projekt -
Järnrör till koppar utan plasthylsa?
Vatten & Avlopp -
Säkrast dold övergång från järnrör till kopparrör?
Värme allmänt -
Passar denna koppling till 17 mm järnrör övergång till 15 mm kopparör
Värme allmänt -
17mm järnrör till 12mm kopparrör
Vatten & Avlopp